Madeleine, på med hjälmen!

(GT)
När prinsessan Madeleine kopplar av på Öland rider hon utan hjälm.
- Varför vill hon utsätta sig för den risken, säger Mona Smedsman, ägare till Efraimsbergs stall.
Även barnen på ridskolan reagerar starkt när de ser bilden.
- Det verkar jättedumt av henne, även om man är duktig kan hästen bli rädd och då är det lätt att skada sig, säger tolvåriga Sara Smedman.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=402365
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Visst är det löjligt av tidningarna att göra en så stor sak av det, men det är ju inte mindre korkat för det! Känns bara så otroligt jävla nonchalant.
Men Madde får väl köra med den stilen om hon vill, skadar hon sig är jag den sista som kommer bry mig, hela jävla kungahuset borde ändå avskaffas.. men det är en helt annan diskussion..
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Håller med. Och det är inte alls skitsamma om hon rider med hjälm eller ej. Så fruktansvärt dålig stil tycker jag att det är.
Tänk bara på alla små tjejer som ser upp till henne och nu kanske tycker att det är ok att rida utan hjälm "för det gör ju Madelene"..... Och så vips åker de i backen och så var det inte så roligt längre....
Nej, när man blir äldre och visare så ser man väl bara "värsta senariet" hela tiden i allt... Men jag skulle iaf aldrig, lika lite som jag åker en meter med bilen utan bälte...
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Spelar det någon roll om dressyrryttarna rider med eller utan hjälm på framridningen? De har ju ändå bara hatt på sig när de tävlar.
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

det är väl upp till en själv om man rider utan hjälm jag skulle inte ha jort det men det står ju inte i tinigarna om en privat ryttare rider utan hjälm
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Magnus_J skrev:
alla vet ju att en keps är säkrare än hjälm..

enligt en norsk undersökning, där de släppte ner en keps och en hjälm från ett högt berg, och kepsen höll och hjälmen gick sönder..

Sånna där undersökningar gäller ju inte om det inte finns nåt i hjälmen/kepsen som kan gå sönder också! ;) ;)
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

Intressesmurf.bmp
 
Sv: Madeleine, på med hjälmen!

TomasN skrev:
Jag tycker faktiskt att kungafamiljen skall vara ett föredomme. De får mycket pengar i apanage varje år just för att representera Sverige och i det ingår att föregå med gott exempel. Vill kungafamiljen slippa att ha krav på sig så går det ju att abdikera.

Skulle just skriva det. Att vara föredömme är ju hennes jobb. Som hon får vidrigt bra betalt för. På med hjälmen eller abdikera.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 329
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp