Madrigal 707

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Saybia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 631

Saybia

Trådstartare
Har en kompis som undrar lite om honom för hon äger en häst som har honom som morfar.
Har sökt i gamla trådar men hittar inte så mycket.
Det hon undrar mest över är exteriör (bedömningar m.m.) & ridegenskaper.

Någon som har någon information? :) :bow:

Sv: Madrigal 707

Madrigals exteriöra utlåtande var; mycket god brukstyp med lång, ngt grovt ansatt hals, bra manke och djup, stark rygg och länd. Välbenad och nöjaktigt korrekt. Energiska rörelser, mycket god i skritt, goda i trav. 88887.

bruksprov; 4,0 år (4,5 år) gång 778 (789) hopp 8(8/8)

Är det Fräsan du menaR? Asså, Hästen som har Madrigal som morfar? Jag tror att hon har han som morfar

166 i mankhöjd, född 1981 e marino ue dragon om jag inte har helt fel..

Min häst är "halvsyster" till madrigal alltså e. Marino.
I stallet har vi även en gamling efter Madrigal-Immer, han har gått MSV dressyr och hoppat lite mest för skojs skull tror jag, nu är han 20 och blev precis pensionär, han är en snäll och trevlig häst, om än en aning bufflig. Madrigal blev väl exp. till Norge om jag inte minns fel.

Finns de inlagda på länken ovan? Jag är väldigt intresserade av Madrigal-avkommer och även Marino-avkommer. Berätta gärna mera.

Allbreed i all ära, men det är ju noll kvalitetssäkring där, vem som helst kan ju i princip lägga in vad skit som helst.

Jag har ju tur som har ett KWPN sto och kan använda paardenfokken istället.

Min häst (tanten är 18 i år) finns inlagd där som Martina47, bild kommer här (inte jag som rider)
CIMG0806.jpg

Det finns även en film på när jag rider(Vi har varit och tävlat (film)) på Dressyrgnägg.
Den andra hästen Marwin, har jag inga bilder på.

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 375
Senast: Murray
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 184
Senast: ildiko
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 901
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18