Bukefalos 28 år!

Märkligt svar på annons

Flavor

Trådstartare
Har tidigare lagt upp en tråd om kattraser som kan tänkas passa mig och sambon. Nu är vi igång och letar kattunge, men ras är inte helt spikat ännu.
Svarade på en annons på norska skogskattungar och fick ett ganska märkligt svar. Stod i annonsen att dom fanns i en stad när mig men i svaret från annonsören säger hon att hon befinner sig utomlands osv.
Ska finnas stamtavla, vaccinerade, avmaskade och besiktades mm.
Är osäker på om detta är en seriös annons eller smugglade katter.

Någon som kan hjälpa mig reda ut detta? Har bett en kompis svara på samma annons
 
Sv: Märkligt svar på annons

Glöm det svaret och gå vidare.
Hitta en ras som ni väljer er för, sen letar ni upp uppfödare och besöker dem i deras hemmiljö och träffar deras vuxna katter och eventuella kattungar de har på plats, annars väntar ni på kull. :)
 
Sv: Märkligt svar på annons

Kan du inte åka hem till uppfödaren och träffa uppfödaren och katterna bör du söka vidare såvida du inte har referenser från någon du litar på. Det sker en hel del bedrägerier med raskatter numera så var försiktig.
 
Sv: Märkligt svar på annons

Jag fann min ragdoll på en annons på blocket så det är möjligt! :) Men jag åkte hem till uppfödaren och hon visade alla papper, mamman fick jag träffa också, så kräv att få se alla papper innan du skriver under på något. Dessutom hörde jag av mig till pappans uppfödare för att höra om det stämde bara för att vara extra säker, så det skadar inte heller.
Om det är en seriös uppfödare ska hon nästan visa papprerna innan du ens hunnit fråga efter dem! ;)

Så om du inte känner dig säker på den uppfödaren, gå vidare. Svårt jag vet! Men den rasen är inte så ovanlig så det finns andra kattungar där ute.
 
Sv: Märkligt svar på annons

Jag hade skippat den säljaren.
Som många andra säger så ska du kunna åka hem till uppfödaren eller eventuell fodervärd och hälsa på.

Är det bara Skogkatt du är intresserad av?
 
Sv: Märkligt svar på annons

Har tidigare lagt upp en tråd om kattraser som kan tänkas passa mig och sambon. Nu är vi igång och letar kattunge, men ras är inte helt spikat ännu.
Svarade på en annons på norska skogskattungar och fick ett ganska märkligt svar. Stod i annonsen att dom fanns i en stad när mig men i svaret från annonsören säger hon att hon befinner sig utomlands osv.
Ska finnas stamtavla, vaccinerade, avmaskade och besiktades mm.
Är osäker på om detta är en seriös annons eller smugglade katter.

Någon som kan hjälpa mig reda ut detta? Har bett en kompis svara på samma annons

Om de tex kostar betydligt mindre än en renrasig skogis med stamtavla och ägaren har dålig svenska (med ord som kvinnliga istället för honor) så är detta lurendrejeri.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag kommer säkert ses som en riktig häxa men jag kunde inte låta bli att skriva ett svar på ett inlägg där någon letar efter långhårig...
Svar
8
· Visningar
2 232
Senast: Sorbe
·
Hästmänniskan Måste bara fråga er andra om vilka konstiga mail ni fått på era hästar ni haft/har annons på. Ska försöka korta ner historien lite...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
40 009
Senast: kryddelydd
·
B
Ekonomi & Juridik Visste inte riktigt var jag skulle lägga in den så jag tog gnägg. Jag har sedan slutet av oktober hafft en foderhäst med min kompis...
Svar
15
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp