Magkatarr - egna erfarenheter

Ni som mår illa av magkatarren som ett av era symptom. Om ni inte har så mycket andra symptom just då.
Medicinerar ni?
Känns typ lite överkurs att ta omeoprazol eller nåt när jag inte har halsbränna eller ordentlig sveda. Men det kanske är fel tänkt?

Tex @Enya @Tualma
 
Ni som mår illa av magkatarren som ett av era symptom. Om ni inte har så mycket andra symptom just då.
Medicinerar ni?
Känns typ lite överkurs att ta omeoprazol eller nåt när jag inte har halsbränna eller ordentlig sveda. Men det kanske är fel tänkt?

Tex @Enya @Tualma
Jag HATAR att må illa, så medicinerar absolut även om det "bara" är illamåendet som är symptomet!
 
Ni som mår illa av magkatarren som ett av era symptom. Om ni inte har så mycket andra symptom just då.
Medicinerar ni?
Känns typ lite överkurs att ta omeoprazol eller nåt när jag inte har halsbränna eller ordentlig sveda. Men det kanske är fel tänkt?

Tex @Enya @Tualma
Jag tog Omeprazol. Illamåendet var ju symptom på annat så jag tog Omeprazol mot symptomet och försökte ordna till vad som var fel, åt regelbundet osv. Det blir lättare att "leva rätt" när man inte mår dåligt, tänker jag. annars tappar man suget helt.
 
Jag tar också Ompeprazol. Och så håller jag igen lite på kaffet och äter lite mer regelbundet ett tag.
Jag vet ju vad jag slarvar med och varför det uppstår :angel:.
 
Ni som äter Ompeprazol - hur ofta tar ni den kuren på ett ungefär?
För mig kan det ibland gå månader men sen kan jag få ett skov där jag får behandla bara efter några veckor igen.
 
Ni som äter Ompeprazol - hur ofta tar ni den kuren på ett ungefär?
För mig kan det ibland gå månader men sen kan jag få ett skov där jag får behandla bara efter några veckor igen.
Inte lika ofta längre, första kuren var nog 2 veckor. Sen tar jag direkt när jag känner av symptom, ibland efter en månad ibland mer sällan. Tar jag tabletter direkt behöver jag sällan äta en hel kur.
 
Okej, en fråga till.
Ni som mår illa.
Blir ni gasiga också?
Medicinerar ni något mot det samtidigt (typ dimetikon)?


Mer illamående idag fast jag tagit Omeprazol (4e dagen idag). Och lite sveda i magen.
Är gasig och bubblig vissa stunder men inte nog för att det enkom ska ge detta illamående.

Egentligen inte ett dugg förvånande med försämring då det senaste två dagarna hänt en hög saker som stressade upp mig rätt så ordentligt.
Åt dumt nog inte helt magsnällt igår heller.

Har nämligen alltid dimetikon hemma på grund av makens magproblem men känns onödigt att blanda.

Jag vet, kanske dags att pallra mig till läkare men skulle gärna ge omeprazolen en chans först eftersom symptomen låter rätt typiska.
 
Okej, en fråga till.
Ni som mår illa.
Blir ni gasiga också?
Medicinerar ni något mot det samtidigt (typ dimetikon)?


Mer illamående idag fast jag tagit Omeprazol (4e dagen idag). Och lite sveda i magen.
Är gasig och bubblig vissa stunder men inte nog för att det enkom ska ge detta illamående.

Egentligen inte ett dugg förvånande med försämring då det senaste två dagarna hänt en hög saker som stressade upp mig rätt så ordentligt.
Åt dumt nog inte helt magsnällt igår heller.

Har nämligen alltid dimetikon hemma på grund av makens magproblem men känns onödigt att blanda.

Jag vet, kanske dags att pallra mig till läkare men skulle gärna ge omeprazolen en chans först eftersom symptomen låter rätt typiska.

Jag medicinerar inte alls för 'orka'. (jag borde kanske också pallra mig iväg till doktorn). I vanliga fall kan jag rätt enkelt hålla det i schack genom att inte äta för fet mat och inte äta för stora portioner. Jag snackar på en frukt eller en protein-bar mellan mål så märker jag inte av det alls, typ.

Men som för dig har de senaste dagarna varit... dumma och plötsligt har jag fått illamående och gasighet också. Samt tappat aptiten. Just gasigheten är... störande.
 
Jag medicinerar inte alls för 'orka'. (jag borde kanske också pallra mig iväg till doktorn). I vanliga fall kan jag rätt enkelt hålla det i schack genom att inte äta för fet mat och inte äta för stora portioner. Jag snackar på en frukt eller en protein-bar mellan mål så märker jag inte av det alls, typ.

Men som för dig har de senaste dagarna varit... dumma och plötsligt har jag fått illamående och gasighet också. Samt tappat aptiten. Just gasigheten är... störande.
Här är nog illamåendet mest störande. 😐
 
Okej, en fråga till.
Ni som mår illa.
Blir ni gasiga också?
Medicinerar ni något mot det samtidigt (typ dimetikon)?


Mer illamående idag fast jag tagit Omeprazol (4e dagen idag). Och lite sveda i magen.
Är gasig och bubblig vissa stunder men inte nog för att det enkom ska ge detta illamående.

Egentligen inte ett dugg förvånande med försämring då det senaste två dagarna hänt en hög saker som stressade upp mig rätt så ordentligt.
Åt dumt nog inte helt magsnällt igår heller.

Har nämligen alltid dimetikon hemma på grund av makens magproblem men känns onödigt att blanda.

Jag vet, kanske dags att pallra mig till läkare men skulle gärna ge omeprazolen en chans först eftersom symptomen låter rätt typiska.
Tips! Testa Redugas.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 074
Senast: BornAgain
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 471
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 344
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 605
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp