Swisha en främling?

Nu hänger jag inte med i din tankegång. Jag uppfattar dig som att du å en sidan hänvisar till bankens kategoriska formulering, å andra sidan menar dig inte följa den själv?

Jag har också gjort skillnad på min syster och random okända. Det är ju därför jag tycker det är problematiskt om det skulle vara så att man borde sluta med det. Ifall instruktionerna verkligen var menade som de är skrivna alltså.

Liksom jag ser ett problem med om det sprids instruktioner om att det är så man borde agera, när det egentligen inte är vad som förväntas/önskas. En instruktion som folk bygger upp en rutin att avvika ifrån tappar sin roll som vägledning och varningsflagga. För att det då blir det normala att strunta i den.

Ifall det är en förbättrad vaksamhet, riskvärdering och bedömning kring just att göra skillnad mellan olika uppmaningar (för att agera olika på dem) som behövs så vore väl instruktioner som fokuserade på det mer ändamålsenliga?
Gissar att vi tolkar uppmaning olika.
 
Men det är ju det som är så överkategoriskt att det inte blir en användbar regel att följa.

Om min syster lägger ut för fika och säger att jag kan swisha henne - då borde jag inte göra det. Det är liksom inte ett rimligt förhållningssätt om man ska kunna ha någon nytta av betalningsmetoden för det den är avsedd till.
Eller så tolkar du det lite väl fyrkantigt?

Min vän och jag skojade om det häromdagen när han bad mig swisha för något utlägg. Vilket jag då ändå lugnt gjorde. Jag tror inte att banken hade avrått mig om jag frågat om just den situationen.
 
Att swischa någon som blivit av med sin mobil för att de akut behöver pengar låter meningslöst. Hur ska människan kunna använda dem akut? Och kommer man åt de pengarna kommer man åt sitt konto.
 
Att swischa någon som blivit av med sin mobil för att de akut behöver pengar låter meningslöst. Hur ska människan kunna använda dem akut? Och kommer man åt de pengarna kommer man åt sitt konto.
Jag håller med, men visst kan man använda sitt kort även om någon swishar pengarna? De hamnar väl på kontot?
 

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
31 990
Senast: iNHALE
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 336
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Hur ska jag hantera min kollega? För 6 veckor sedan började jag på ett nytt jobb. Jag fick dela rum med en man som verkade trevlig om...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 937
Senast: Stalone
·
Kropp & Själ "Du är duktig på att jobba och ställer upp på även konstiga arbetsuppgifter. Vi är båda nöjda med dig. Därför kommer det låta konstigt...
Svar
19
· Visningar
3 017
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp