Magnetprodukter

cactuspower

Trådstartare
Någon som har erfarenheter av Magnetprodukter till häst?
Uncab har ju en del, t.ex. täcke, nackmagneter etc. är själv nyfiken på dessa. Så vad säger ni? De är ju ganska dyra, men är de värda pengarna?

magntacke.jpg

Sv: Magnetprodukter

Har faktiskt hört mkt possetiva saker om dessa täcken, men har ingen egen erfarenhet av dessa....;)

De sägs att Magnettäckena kan användas både iförebyggande och behandlande syfte. Användes med fördel vid förkalkning,luftvägsproblem,artrit,värk typ ischias,muskelinflammation kronisk värk p.g.a. förslitningar överansträngningar etc.

Finns en tråd här om magnettäcke:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=620057

Jag har använd stallbandage med magneter i och det har verkligen varit superbra!! Benen har varit kalla och utan några gallor över huvud taget på morgonen! Det enda som är dåligt är att de är karens på, tror 96 h, så man kan ju inte använda dem i samband med tävling...

Kasta inte bort dina pengar på "hokus-pokus" !!!! Ett enkelt sätt att spara pengar och slippa bli lurad! På stenåldern hängde man en björntand i en rem om halsen och trodde man var skyddad mot allsköns ont och att man fick björnens styrka. Ett magnettäcke har ungefär samma inverkan på hästen som denna björntand!

Senast ändrad av en moderator:

Jag har bandage-paddar med magneter, från BioFlow, kostar runt 1000kr paret. Min gammling har dom på frambenen hela tiden förutom på sommaren. Tror dom funkar.

Dessutom så är det ju karens på magneter, och det hade det ju inte varit om det inte hade någon effekt!

Jag har nackmagneten.

Har endast använt den på mig själv de senaste dagarna då jag återigen haft näst intill ryggskott.

Eftersom jag har ont i ryggen ofta och i många år, så vet jag hur fort det går över.

Denna gång, men nackmagneten innan för byxlinningen var det otroligt vilken skillnad det blev!!!

Fast jag kanske lika gärna ska prova att stoppa in en björntand i brallorna.:angel:

Oj så där ser inte magnettäcket i stallet ut! Det är med sladdar och batterier och hela baletten, kostade hur mycket pengar som helst :p

hur mkt kostar ett sådant täcke där? en i mitt stall hade magnet boots till sin häst 5000 kr!

Det är keramiskt material i Back on Track inte magneter. :)

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ofräsch häst?