Sv: Magsår?

Jag fick konstaterat i går att vår ponny har rikligt med magsår. Och han fick sitt tredje svåra kolikfall valborgsmässoafton. han har haft dessa tre anfall på två månader, åkte ambulans första gången. Vi har fått beskedet två av gångerna att han hade 50 % chans att klara sig. Nu ville man skicka hem honom i går men jag sa nej, eftersom jag ville ha reda på varför han får så svåra kolikanfall. Och dom gav med sig och gjorde då en undersökning. Det ena såret hade massa koagulerat blod, så det var troligtvis det som gav honom så akuta besvär i söndags.
Kommer i dag att få ett närmare besked om hur prognosen är och hur vi skall hantera detta framöver.
Det känns skönt att veta varför han blivit så dålig, men också jobbigt att han har magen full med sår.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har idag fått ett Livintyg som inte stämmer överens med hur förloppen med skador sett ut. Veterinären har, utan att jag fått se...
Svar
2
· Visningar
597
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 857
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
296
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka