Magsjuka... blä blä blä

Sv: Magsjuka... blä blä blä

Nu har det kanske vänt för er men vi hade en sån där vända i vintras där lillebror inte fick behålla något, men då fick vi tips om att skrapa ett grönt äpple och ge äppelskrapet, i små portioner. Det fick han faktiskt behålla och efter det vände det. Så det kan ju oxå vara något att prova.

äppel ska testas. Om hon bara kunde låta bli att spotta ut allt som kommer in i munnen:crazy:.

Ställde tösen på vågen nyss och enligt vår lite halvkassa personvåg så har hon tappat ½kg. Från 8.5 ner till 8kg. Hon vägrar fortfarande äta...

Hur mycket vikt är okej att dem tappar? Hon ser hemsk ut utan käder:(. revben som sticker ut och benen ser ut som på en flamingo ungefär. Men hon dricker och är trots allt rätt så pigg så det känns inte som något "akutfall" men nog börjar man bli lite nojig...

Ring vår kära vän ;) på BVC i morgon och fråga!
Jag förstår absolut din oro, för hon var ju tunn redan innan.

Jag tycker precis som Ameo att du ska ringa VC och dessutom låta dottern äta det hon vill ha om hon vill ha något. Lite äppelskrap, glass eller vad som helst, bara hon kommer över tröskeln att börja äta igen. Mina ungar har gillat ostbågar när de har haft magsjuka, de är lite salta, suger upp lite känns det som och det verkar lugna deras magar.

Liknande trådar

Småbarn Går en riktigt elak magsjuka på förskolan,i Fredags vid lämning var det 4 personal borta,och dom hade 7 barn av 30,resten låg hemma i...
Svar
5
· Visningar
1 597
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin... 2
Svar
20
· Visningar
39 309
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka