mag

Trådstartare
Får veta ibland att mina mail inte kommer fram.... Hur säkert är det egentligen.??.. Sitter och håller i föreningens mailbox och vill ju givetvis att det ska fungera..Kan man veta på nått sätt att det kommit fram och var ligger felet oftast? Jag har nästan aldrig problem med uppkopplingen så tror inte felet ligger här....Eller???
Sen tycker jag man bör svara att man fått mailet så att den som skickat vet... Hur gör ni ??

Sv: Mail.

Är det något som är viktigt så kollar jag att det jag skickade finns med under "skickat". Är det superviktigt så begär jag alltid mottagningskvitto. Dessutom så får jag alltid felmeddelande om jag skulle ha skrivit en icke-existerande adress.

Jag har aldrig varit med om att ett mejl inte har kommit fram om jag samtidigt inte har fått ett felmeddelande. När någon hävdar att ett mejl inte kommer fram beror det oftast på att mottagaren har råkat slänga det, glömt läsa det, eller så ligger det i skräpmappen.

är det en webmail? dvs en sån som du har inloggning på nätet och kan kolla varsomhelst ifrån? och du tar hem den i tex outlook?
Haft problem (stora) med en leverantör av mail men det kontot rök fort.

Skickar jag ett mail, ex till dig, och det är lite halvviktigt så ställer jag in att jag vill ha leveransrapport på det men det förutsätter ju att mottagaren svarar ja på frågan om att skicka rapport. Leveransrapport funkar inte från hotmail, spray osv

Har man outlook, windows live mail, thunderbird mfl så går det att ställa in

Jag har ett webbmail och en domän som vi betalar för (heter det så)
Jag vet ju att det är skickat för det kan jag se i den mappen...
Men det händer ändå att folk påstår att de inte fått när jag frågar sedan.. Ska kolla om man kan få nått läskvitto där, hopplöst när man inte vet och verkar ju så oseriöst att hålla på att skicka om....

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
744
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 901
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 700
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka