Maken vill inte ha katt ;(

Med allt ovanstående sagt: om partner framöver kunde nöja sig med bondkatter istället för orientalerna, så skulle jag bli rätt lättad.

Men. Hen kan inte nöja sig. Jämförbart med att jag inte nöjer mig med att rida ibland. Jag vill helst rida varje dag.

Nu har hen sedan länge en bonnkatt, men det beror mest på att det då (15 år sedan kanske, jag minns inte exakt) behövdes en katt och saknades pengar till en raskatt. Då fick det bli en bonnkatt.
 
:cry:
Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men min man sedan 15 år tillbaka mår så dåligt och vill inte ha katterna. Jag förstår inte hur han inte kan tycka om dem. Jag fick dem i Födelsedagspresent- han påstår att jag övertalade honom, tjatade till mig dem. Om jag hade vetat detta hade jag aldrig skaffat dem. Jag var så noga med att om vi ska skaffa djur så är det på bådas villkor. Det funkar inte om bara en vill ha djur. Men han sa ja, och jag tog hem de små. Allt funkade bra den första månaden i början men jag började snabbt se att han ångrat sig, att han tyckte dom var jobbiga och ville att vi skulle sälja/lämna tillbaka dem. Jag blev ledsen, försökte göra allt jag kunde, lovade att jag skulle lösa det på något sätt, lovade att jag skulle sätta ut annons- mot min vilja.
Jag satte ut annons men ingen som ville ha dem, de blev kvar över jul och mot våren. Men han mår inte bra, han är verkligen ledsen över katterna, men han klarar inte av dem, vi bråkar sällan men det vi bråkar om är katterna. Jag orkar inte längre, vill så gärna ha kvar dem, men känns som att det hela blev inte som jag hade tänkt. Vi har haft katt tidigare så han är inte ovan katt- bara att han mår så psykiskt dåligt av att ha dessa katter och jag ser hur ledsen han är, det gör så ont i mig. Jag vill inte att han ska vara ledsen, samtidigt går det emot mina principer,, köper jag ett djur så vill jag följa det livet ut- men jag orkar inte ha det så här, att se honom må så dåligt och att vi ska bråka om katterna hela tiden. Han vill att jag ska göra allt jag kan för att bli av med dem ;( Men jag är så ledsen, jag älskar honom, och han älskar mig men han klarar inte av katterna. Alltså jag skulle göra vad som helst för honom- men det här är så svårt. Men självklart går han före katterna- men ändå så svårt att ta beslutet. Hur skulle ni göra? Haft katterna nu i 9 mån...trodde/ hoppades att han skulle ändra sig under tiden men inte.


Ursäkta men vad gör att din man inte mår bra av med katt? Stökar de ner? Fäller? Blir det oreda? Är han allergisk? Kostar de för mycket? Eller är han avensjuk på tiden du ger katterna? Eller vill han ha kontroll på dig? Men det går inte helt om du ägnar dig åt katterna.

Vad gör att han mår dåligt av katterna? Det förstod inte jag.
Mannen kanske kan söka och få bearbeta varför han stör sig på katterna? För det är inte friskt beteende hos din man.
Se det som en varningsklocka!
Så vida han inte har någon ordentlig allergi.

Om jag förstod rätt har han givit dig katterna i present. Då utgår jag i från att han har kalkylerat med att de kommer att vara familjemedlemmar 15-20 år.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 693
Senast: Luff
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
262
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 602
Senast: cirkus
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 134
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp