Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hittade ett inlägg här på Buke som jag skrivit för 2 1/2 år där mitt mål var att kunna hoppa en bana på 80 cm felfritt. Det har fortfarande inte hänt :meh:.

Det suger kan man säga.

Efter att jag skrev det så nådde jag inte målet under den terminen och terminen efter fick jag abonnemang på den sega ponnyn som inte hade lust att galoppera. Efter 2 totalt misslyckade tävlingar, en dressyr och en hoppning, så slutade jag på ridskolan. Sedan dess har jag inte haft så stora möjligheter att hoppa.

Jag tog ju en hopplektion för några veckor sedan och hade tänkt ta fler men nu har jag blivit tvungen att införa ett köpstopp. Det blir inga fler lektioner innan ekonomin är stabil igen.

Min bil gick ju sönder och den första verkstaden löste inte problemet. Jag fick boka tid på märkesverkstaden men det var väntetid. Nu på måndag ska den in dit. Tyvärr förväntas det kosta mucho moni. Mellan 5000 och 12000 har de sagt :crazy:.

Redan det lägsta beloppet är ju mycket men hamnar det på det övre, ja då kommer jag verkligen att få trolla med knäna. Jag har ju inte hunnit fylla på sparkontot efter att jag betalat för takreparationen.

Så alltid tycks det vara något som hindrar att jag kan lära mig rida/hoppa.

Håll tummarna för att det trots allt bara är termostaten som är paj på bilen. I så fall skulle jag kunna komma riktigt lindrigt undan så jag kan återgå till lektionerna igen. Men det är nog tyvärr att hoppas på för mycket.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 081
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
620
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp