lisa412

Trådstartare
Jag har en Ikea säng i typ ekfaner som jag vill måla vit. Vad ska jag tänka på? Måste jag slipa först? Vad ska jag använda för färg? pensel, roller?

Hjälp! :)

Sv: Måla om

Dom bästa tipsen får du i färgaffären när du ska handla färg. De vet hur man ska göra.

Men rent spontant skulle jag rugga upp ytan, måla med häftgrund och sen med en oljebaserad färg. Har nyligen målat med vattenbaserad och jag tycker den oljebaserade är lättare att arbeta med och täcker bättre också. Nackdelen är att den luktar lite mer men kan man vara i ett utrymme där man inte vistas annars under färgen torkar så tycker jag inte det är något problem.

Skumgummiroller ger väl jämnast resultat skulle jag tro.

Liknande trådar

Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
2 989
Fritid Idag blev jag med husvagn! En gammal Kabe från 1981, som förvaltats väl och är i gott originalskick. Så det är ytskikt mm som ska... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 519
Senast: vilde
·
Hemmet Jag ska göra en tavelvägg, tänker mig typ något sånt här, fast kanske större, men att jag utgår från såhär. Jag har några ramar...
Svar
11
· Visningar
392
Hemmet Jag har länge nu varit nyfiken på att testa sängkläder i bambu. I min uppsättning hemma just nu är samtliga underlakan av märket...
Svar
13
· Visningar
515
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka