måla transport

H

haflinger92

vilken färg tycker ni är snyggast/praktigast i en transport? ska måla om min, e mörkt blå inuti o vill ljusa upp den lite.

grå/naturvit/vit/ljusblå? något synpunkt?


någon som har målat om utsidan på sin transport eller har någon som e extra snygg? ränder längs transporten eller något hästmotiv? berätta!!! :bump:
 
Sv: måla transport

Vi målade våran beige på utsidan och vit på insidan. Helt okej.
Fast färgen skavs lätt av på insidan har jag märkt, svårt att få det hålla på behandlad plyfa.. Jag försökte måla över skrapmärkena som blivit, visst det blev bra bara det att färgen är i en annan nyans än den som väggen är i i övrigt.
Så nu är transporten naturvit med kritvita fläckar lite här och var :rofl: Hm.. Jaja skit samma, det är en gammal transport det skyller vi på :D
 
Sv: måla transport

Min transport är ljust grå in och utvändigt, däremot ska jag rolla insidan av taket med vit färg, ser så tråkigt ut när transporten är helt ny renoverad i övrigt :(

Viktigt när man ska måla är att göra en riktigt bra grund, ska du byta väggar eller bara måla?

Om du ska byta väggar finns det två typer som lämpar sig till en transport, en vatten beständig ytbehandlad plyfa men som tyvärr är bajsbrun, väldigt tålig men då blir transporten brun = mörk, målar man på kommer färgen kommer släppa eftersom ytan är "glatt"

Jag valde en vattenbeständig obehandlad plyfa den är tåligare mot vatten än vanlig plyfa men något "sämre" än den ovanstående, vi oljade in kanterna och grundade 2ggr och målade 2 ggr med den gråa färgen, färgen är vanlig utomhusfärg till tex hus. Vi köpte en dyrare färg som förhoppningsvis ska vara lite bättre än de billigare varianterna.
Sen fick pappsen ett ryck o drog på ett lager klarlack utanpå för säkerhets skull. :)
 
Sv: måla transport

inte någon som målat nåt fräckt mönster/hästmotiv utanpå då??? kom igen o berätta!!!

:bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
 
Sv: måla transport

Har inte gjort ännu men det blir väl något sådant nu när jag ska måla om i sommar. Min är för övrigt vit med en bred svart rand bara. Men den har en jättesöt svart travhäst (utan vagn) så någon typ av dekoration eller så blir det. Funderar på en Mulle-figur i svart bara, mindre uppe i ett hörne.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har hamnat i något slags ommålningsrus som började under långledigheten i julas. Då bestämde jag mig för att måla om en garderob i...
Svar
12
· Visningar
1 327
Senast: monster1
·
Hemmet Skapar en egen tråd för detta eftersom det sannolikt är någon annan i framtiden som kommer ha samma problem. Vi målar om lägenheten och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
14 232
Utrustning Hej! Nu har vi köpt en gammal Umesläp och tänkt fixa till lite. Golvet är fint och behöver inte bytas, men mycket annat är i behov av...
Svar
4
· Visningar
2 294
Senast: sthu
·
Utrustning Är tyvärr inte igång med mitt lilla projekt än, suck. Allt material är dyrt och färgen man tydligen måste använda kostar flera tusen...
Svar
2
· Visningar
695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp