Malar som lägger ägg

Nera

Trådstartare
På jobbet har vi några malar (såna som jag inte kommer ihåg namnet på men inte såna sugproppsmalar ;)) och nu har vi fått hela akvariumet fullt av ägg! Lyckades även fånga upp den äggläggande inidividen och en hane och stoppa i yngelvaggan en stund och jisses vad ägg det blir, så nu har vi även ägg som garanterat inte blir uppätna.

Men till frågan kanske, hur läng tid tar det innan äggen kläcks egentligen? Hade varit roligt att veta ungefär
 
Sv: Malar som lägger ägg

Å vad spännande! :D
Håller tummarna för många fina minifiskar!

Dessvärre har jag ingen aning om hur lång tid det tar innan de kläcks.
 
Sv: Malar som lägger ägg

Jaså, är det pansarmalar!

Väldigt rara små fiskar, gissa att du kan få bättre svar på din fråga på forumet på den sidan bilden är hämtad ifrån.
 
Sv: Malar som lägger ägg

Åååh, vad avundssjuk jag blir!!

Jag är ägare sen två veckor tillbaka av två st metallpansarmalar men misstänker att det är två honor jag fått. Hannens ryggfena skall vara spetsigare, de här två är lite rundare och så är de ganska feta. Och pigga o glada.

Läste på zoopets sida att de ska vara minst 6 st. Jag får skaffa fler.
 
Sv: Malar som lägger ägg

Gör det, de gillar att vara tillsammans! Bland de mest sociala fiskar jag vet, ligger nästan på varandra ibland. De blir modigare om de är fler också.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 046
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 924
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 847
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp