Malen anis - mängd?

lillan222

Trådstartare
Hej! tänkte ge min häst anis som en smakförhöjare då hon är extremt kräsen. Har köp hela anis frön men tänker att det är bäst att mala det till ett pulver då det ska i en blandning som är blötlagd med lucern.
Men frågan är hur ska jag dosera?

Någon annan som använder malen anis?
 
Hej! tänkte ge min häst anis som en smakförhöjare då hon är extremt kräsen. Har köp hela anis frön men tänker att det är bäst att mala det till ett pulver då det ska i en blandning som är blötlagd med lucern.
Men frågan är hur ska jag dosera?

Någon annan som använder malen anis?
Jag har oxå en riktigt kräsen en men det som fungerat bäst är faktiskt Bockhornsklöver, då äter han allt och jag kan salta i princip hur mycket jag vill. Det hjälper ju magen lite oxå, upplever att många som är kräsna egentligen har magsår. Min blev initialt iaf väldigt hjälpt av omeprazol.
 
Jag har oxå en riktigt kräsen en men det som fungerat bäst är faktiskt Bockhornsklöver, då äter han allt och jag kan salta i princip hur mycket jag vill. Det hjälper ju magen lite oxå, upplever att många som är kräsna egentligen har magsår. Min blev initialt iaf väldigt hjälpt av omeprazol.
Tror inte att hon har några magsår, kan inte se några syntomer för det iallafall.
Funderade på backhornsklöver men verkar som att många ger det till hästar som behöver ha lite mer. Försöker få ner min i vikt så var lite osäker på backhornsklöver😅
 
Tror inte att hon har några magsår, kan inte se några syntomer för det iallafall.
Funderade på backhornsklöver men verkar som att många ger det till hästar som behöver ha lite mer. Försöker få ner min i vikt så var lite osäker på backhornsklöver😅
Min är oxå en lättfödd en men har inte märkt någon skillnad på det med Bockhornsklöver, snarare tvärtom när jag slipper pytsa i honom massa dyra mash för att han ska äta. Nu räcker det med Betfor och linfrökaka.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
625
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 199
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
565
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp