Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Och det är ju precis det Malin gjort!! Hon ska ju inte gå så stora tävlingar längre och det är ju att dra ner på kraven. Hon gick kanon på torsdagens tävling och sedan sa hon ifrån i fredags och fick gå ut utan tjafs, SÅ nog lyssnade Malin på vad Flippan VILLE!!

Det var ju ett bra tag sedan F började vägra. Tycker nog att man kunde lyssnat på henne redan då.
// Linda
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Så en häst kan aldrig vägra utan att vara "slut"??
Under tävlingarna i Gbg var det minst 2st världshästar som vägrade och inte är de slut för det. Det finns andra faktorer som kan störa på en sån stor arena. Även ryttar fel. Titta bara på de 2 dundermissar Helena L gjorde, hennes hästar kunde lika gärna vägrat vid de tillfällena och INGEN hade sagt att de var slut, för ryttar felet var stort men alla fel som en häst känner från ryttaren syns inte alltid för publiken.
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Vad tråkigt! Det var ju ett av mina favorit ekipage! MVH Elin
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Slut?
Jag har inte påstått att hon är slut.
// Linda
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Så en häst kan aldrig vägra utan att vara "slut"??
Under tävlingarna i Gbg var det minst 2st världshästar som vägrade och inte är de slut för det. Det finns andra faktorer som kan störa på en sån stor arena. Även ryttar fel. Titta bara på de 2 dundermissar Helena L gjorde, hennes hästar kunde lika gärna vägrat vid de tillfällena och INGEN hade sagt att de var slut, för ryttar felet var stort men alla fel som en häst känner från ryttaren syns inte alltid för publiken.

Nu är det ju inte EN vägran som Flippan gjort. Hon har dalat rätt ordentligt från när hon var i toppform (även om hon fortfarande är jättebra såklart). Och även om inte DU tycker hästen försämrats & borde pensioneras tycker ju uppenbarligen Malin det.. hon skulle knappast sluta tävla henne om hon tyckte hästen var 100%.
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Och det är ju precis det Malin gjort!! Hon ska ju inte gå så stora tävlingar längre och det är ju att dra ner på kraven. Hon gick kanon på torsdagens tävling och sedan sa hon ifrån i fredags och fick gå ut utan tjafs, SÅ nog lyssnade Malin på vad Flippan VILLE!!

Samma sak i alla grenar, men i andra grenar kan kanske hästen inte uttrycka sig lika bestämt utan måste typ bli skadad innan ryttaren fattar att något är tokigt.


Hade Malin lyssnat hade hon inte ens ställt upp i den klassen.
Jag har sagt länge att den hästen ska få sluta tävla. Vägringarna har kommit smygande och det bevisar tycker jag att Flippan inte tycker det är lika kul längre.
Varför slutar man inte när man är på topp, utan låter folket minnas att det slutade med vägringar.
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Nu är det ju inte EN vägran som Flippan gjort. Hon har dalat rätt ordentligt från när hon var i toppform (även om hon fortfarande är jättebra såklart). Och även om inte DU tycker hästen försämrats & borde pensioneras tycker ju uppenbarligen Malin det.. hon skulle knappast sluta tävla henne om hon tyckte hästen var 100%.

VAR har jag skrivit att jag INTE tycker att hon borde pensioneras??? LÄS vad som skrivits innan DU anklagar någon!
JAG har skrivit att jag TYCKER att Malin visst har lyssnat på sin häst och gjort vad Flippan önskat. INGET ANNAT!! LÄS INNAN DU TOLKAR FRITT!!
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Hade Malin lyssnat hade hon inte ens ställt upp i den klassen.
Jag har sagt länge att den hästen ska få sluta tävla. Vägringarna har kommit smygande och det bevisar tycker jag att Flippan inte tycker det är lika kul längre.
Varför slutar man inte när man är på topp, utan låter folket minnas att det slutade med vägringar.

Visst, men hon lät Flippan bestämma när det var nog. Malin känner nog sin häst och som hon gick på torsdagen så skulle hon lika gärna kunnat hoppa felfritt i den klassen också.
SÅ visst har hon lyssnat!!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tillsammans skrev Malin Baryard-Johnsson och Butterfly Flip ridsporthistoria flera gånger om. Nu har Butterfly Flip somnat in för gott...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hopphästen Butterfly Flip är död vid 30 års ålder. Malin Baryard-Johnsson uttrycker den stora sorgen efter sin stjärnhäst. ”Vila i frid...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det smidiga, snabba, egensinniga och alldeles underbara stoet Butterfly Flip är död. Butterfly Flip och ryttaren Malin Baryard Johnsson...
Svar
0
· Visningar
11 343
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Vi har ett jättestarkt lag" FALSTERBO. I Aten 2004 tog hon lag-silver på Butterfly Flip. Två barn och ett nytt stall...
Svar
0
· Visningar
941
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp