Bukefalos 28 år!

MAMflaskan läcker

Mirre

Trådstartare
Köpte en sådan där med gummipackning i botten som släpper ut luften.
Problemet är bara att den släpper ut maten också. Det droppar ut i botten trots att gummit sitter som det ska :confused:
Man tycker ju att en flaska för över 60 spänn ska vara tät
 
Sv: MAMflaskan läcker

Vi har två sådana flaskor, flitigt använda. Enda gångerna de läckt är om botten blivit det minsta snedskruvad. Sitter allt på plats tycker jag att ni ska reklamera :)
 
Sv: MAMflaskan läcker

Vi har bara mam-flaskor och med ett barn som aldrig ammat utan bara fått ur flaska så har vi en hel del. Våra har aldrig läckt om gummiringen varit ordentligt nedtryckt i botten och flaskan ordentligt ditskruvad.

Jag hade, precis som modett skriver, reklamerat flaskan, om jag var säker på att det inte var jag som gjort fel. :)
 
Sv: MAMflaskan läcker

Jag tycker att ventilen är nertryckt ordentligt och flaskan går inte att skruva på mer än vi gör. Men var reklamerar man då? Direkt till MAM eller till affären där vi köpte den? Har nog inte kvar kvittot dock, är ett tag sedan vi köpte den nu.
 
Sv: MAMflaskan läcker

Det har hänt oss med ibland, men bara om man inte fått dit gummiringen ordentligt. Har man tryckt ner den för mycket så kan det också bli läckage. Vi har ju tvillingar som bara flaskmatas, så vi har också en del flaskor och bara mam, är supernöjd. :)
 
Sv: MAMflaskan läcker

Kanske det som felar då, vi trycket ner ringen för mycket
 
Sv: MAMflaskan läcker

Finns det vatten eller i gummiringen när man sätter ihop flaskan så kan det droppa från botten, men det brukar ju vara vatten som kommer då, inte maten som rinner ut.
 
Sv: MAMflaskan läcker

Vi har två sådana flaskor... Verkar som att ena gummit är felaktigt eftersom flaskorna läker som såll när man använder det, tar man det andra så håller de tätt. Däremot så är jag galet less på "tjutandet" som uppstår från hålen i botten, använder TommeTippee och drBrown antikolikflaskor istället, mkt bättre.
 
Sv: MAMflaskan läcker

Är flaskan torr när du sätter ihop den?

Så har det varit för oss, är inte flaskan och gummiventilen helt torra så har det läckt. Dock tog det ett tag innan vi kom på vad felet var, efter vi såg till att allt var ordentligt torrt så har det inte läckt alls.
 
Sv: MAMflaskan läcker

Vi har bara använt MAMflaskor till båda barnen. Enda gången det har läckt är när gummit vikt sig lite i kanten.
Har satt ihop både torra och blötta flaskor men har aldrig märkt någon skillnad.
 
Sv: MAMflaskan läcker

Har MAM flaskor och funkar alldeles ypperligt! Enda gången den läcker är om den är slarvigt ihopsatt.
Om din flaska är det och ändå inte funkar så reklamera den då! :cool:
 
Sv: MAMflaskan läcker

Här läcker den med ibland. Främst om man inte varit noga med att sätta ihop den, eller om den är blöt när den skruvas ihop.
 
Sv: MAMflaskan läcker

Köpte en sådan där med gummipackning i botten som släpper ut luften.
Problemet är bara att den släpper ut maten också. Det droppar ut i botten trots att gummit sitter som det ska :confused:
Man tycker ju att en flaska för över 60 spänn ska vara tät

Samtliga våra har läckt. Så lagom kul när man måste montera ihop en flaska klockan tre på natten - så fort man gjort allt klart rinner en halvliter mjölk ut i micron. Helt sjukt dum konstruktion som inte har någon som helst funktion mot kolik. Byt fabrikat, säger en luttrad mamma!!
 
Sv: MAMflaskan läcker

Vi har två sådana flaskor... Verkar som att ena gummit är felaktigt eftersom flaskorna läker som såll när man använder det, tar man det andra så håller de tätt. Däremot så är jag galet less på "tjutandet" som uppstår från hålen i botten, använder TommeTippee och drBrown antikolikflaskor istället, mkt bättre.

Jag tror värmen ändrar gummit också. De läcker gärna i micron, tex.
 
Sv: MAMflaskan läcker

Det kan nog stämma, testar alltid med vatten när jag satt ihop den, då läcker den inte. Sedan ställer man den i micron och då läcker den:p
 
Sv: MAMflaskan läcker

Enda gången jag haft problem med de här flaskorna är när gummit hamnat snett, annars har de aldrig läckt.

Men då använder jag inte micro, har aldrig gjort.
 
Sv: MAMflaskan läcker

Samtliga våra har läckt. Så lagom kul när man måste montera ihop en flaska klockan tre på natten - så fort man gjort allt klart rinner en halvliter mjölk ut i micron. Helt sjukt dum konstruktion som inte har någon som helst funktion mot kolik. Byt fabrikat, säger en luttrad mamma!!

Har bara mam flaskor och de enda gångerna de har läkt är när man inte fått gummiringen rätt.

Har aldrig påverkats av mikro.

Har väl en sådär 20 mam flaskor hemma nu ;)

Och jo det var den enda flaskan som vi kunde använda till vår kolikson utan att han blev full med luft
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 954
Senast: Madalitso
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
820
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 458
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 466
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp