Bukefalos 28 år!

MAMflaskan läcker

Sv: MAMflaskan läcker

Det kan nog stämma, testar alltid med vatten när jag satt ihop den, då läcker den inte. Sedan ställer man den i micron och då läcker den:p

Jag säger bara shit använder ni flaskorna i micron? Plast kan släppa ifrån sig giftiga ämnen vid upphettning. Lagret högst upp blir jättevarmt. Micron värmer inte jämnt. Skaka i flaska, häll upp i stort glas och micra. Googla på plasttypen jag tror MAM är plast 05. det står under flaskan iaf.
 
Sv: MAMflaskan läcker

Jag håller med, att värma i micron känns sådär :crazy:
Jag har köpt en flaskvärmare med adapotor så man även kan ha med den i bilen, känns rätt fiffigt plus att värmen bli jämnt fördelad.
 
Sv: MAMflaskan läcker

Jag säger bara shit använder ni flaskorna i micron? Plast kan släppa ifrån sig giftiga ämnen vid upphettning. Lagret högst upp blir jättevarmt. Micron värmer inte jämnt. Skaka i flaska, häll upp i stort glas och micra. Googla på plasttypen jag tror MAM är plast 05. det står under flaskan iaf.

Det där är oerhört invecklat och om vi tänkta likadant kring vår egen mat undrar jag hur mycket vi hade kunnat äta över huvud taget. Kanske dags att alla skippar teflon, tex?
 
Sv: MAMflaskan läcker

Jkänns rätt fiffigt plus att värmen bli jämnt fördelad.

Så svårt är det inte att skaka en flaska. ;) Å andra sidan, spelar det ingen roll, eftersom flaskorna ändå läcker som såll. Så innan barnet har hunnit få i sig en enda droppe har man tvingats skruva ihop en flaska till.
 
Sv: MAMflaskan läcker

Vi värmer aldrig mat på plasttallrikar oavsett om det är till oss eller barnen. Dottern äter soppa i plastskål men jag häller alltid upp i porslinsskål först som får svalna. Jag har något svagt minne av att det är max 80 någonting grader som gäller för PP 05.

Vi har gjutjärnspanna.
 
Sv: MAMflaskan läcker

*kl*

Blir förvånad över att det är så många vars Mam-flaskor läcker, vi har bara haft läckande flaskor när gummiringen hamnat fel och då har de varit i micron och slängts kors och tvärs av sin användare...

Vår dotter föredrar Mam-flaskorna, prövade att ge henne en "vanlig" flaska, men då blev det panik och gråt. Inte för att det gör det vetenskapligt bevisat att det fungerar. :p
 
Sv: MAMflaskan läcker

*kl*

Blir förvånad över att det är så många vars Mam-flaskor läcker, vi har bara haft läckande flaskor när gummiringen hamnat fel och då har de varit i micron och slängts kors och tvärs av sin användare...

Vår dotter föredrar Mam-flaskorna, prövade att ge henne en "vanlig" flaska, men då blev det panik och gråt. Inte för att det gör det vetenskapligt bevisat att det fungerar. :p

Samma här :D
 
Sv: MAMflaskan läcker

Vi värmer aldrig mat på plasttallrikar oavsett om det är till oss eller barnen. Dottern äter soppa i plastskål men jag häller alltid upp i porslinsskål först som får svalna. Jag har något svagt minne av att det är max 80 någonting grader som gäller för PP 05.

Vi har gjutjärnspanna.

Vad jag menar är att den typen av gifter (varav många är hormonstörande) finns i varenda organism i hela världen. De finns i leksaker, i plast, i schampo, i rengöringsmedel - det går inte att undvika dem. Så att just bli förfärad över nappflaskor i micron (som barnen trots allt nyttjar en ganska kort tid) får mig att undra om folk är medvetna om vad de äter och gör i övrigt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 955
Senast: Madalitso
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
820
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 458
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 467
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp