Mamma anmäler gödselattack och ofredande på ridskola

Otrevligt och elakt.... :( Fast hur man skulle kunna skada en häst genom att fylla boxen med gödsel, det förstår jag inte riktigt?

Kanske "mamma" skal lära dottern att mocka varje dag? Ägg i ett skåp? torde bli jäkligt kletigt på dörren och uppmärksammas av personalen om så var tillfälle, för jag utgår ifrån att ett personligt skåp är låst...

Historien låter mer som någon som är i inledande konflikt med ridskolan/klubben rörande stallhyra och vad de förväntar sig ingår i hyran ...

Kanske "mamma" skal lära dottern att mocka varje dag? Ägg i ett skåp? torde bli jäkligt kletigt på dörren och uppmärksammas av personalen om så var tillfälle, för jag utgår ifrån att ett personligt skåp är låst...

Historien låter mer som någon som är i inledande konflikt med ridskolan/klubben rörande stallhyra och vad de förväntar sig ingår i hyran ...
Ja, fast det hjälper nog inte om det är någon som har slängt dit extra mycket gödsel för att förstöra för henne.

Platinum Pethead

• Gilla
Reactions: Sar

står ju att de brutit sig in i skåpet.

Det var en konstig kommentar tycker jag.
Enligt artikeln var skåpet låst och uppbrutet.

Eller du kanske relaterar till något annat som inte står i artikeln?

Vilken underlig kommentar, är du själv inblandad i bråket?
Otroligt tråkigt med mobbing, bra att det anmäls!

Det jag funderar på är detta:

"Mellan den 18 och 27 februari har någon brutit sig in i dotterns skåp och slängt in ett tiotal ägg. Sammanlagt är utrustning för närmare 3000 kronor förstörd."

Hur kan ägg förstöra utrustningen? Tänker att mycket går att tvätta bort ägg eller har journalisten missat att skriva något? Otroligt tråkigt vilket som, men blir lite fundersam. :confused:

"Mellan den 18 och 27 februari har någon brutit sig in i dotterns skåp och slängt in ett tiotal ägg. Sammanlagt är utrustning för närmare 3000 kronor förstörd."

Hur kan ägg förstöra utrustningen? Tänker att mycket går att tvätta bort ägg eller har journalisten missat att skriva något? Otroligt tråkigt vilket som, men blir lite fundersam. :confused:

Jag tänker att äggen ruttnat och lukten satt sig?!

Eftersom de inte vet exakt datum kan det ju vara så att det blivit liggande ett tag? Hur blir ägg som ligger i ett skåp någon vecka?

Sen å andra sidan, jag tänker så här, har man häst ska man ju sköta den dagliga tillsynen varje dag, så det känns lite långsökt att äggen skulle legat så länge att de ruttnat (i gassande sommarvärmen går det fort, men på vintern? njaaaa).
Jag själv är ju i mitt personliga skåp varje dag. Spånar lite.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När Matilda Blomdahl insåg att det enda hennes dotter ville göra var att rida tog hon saken i egna händer. Tillsammans med andra...
Svar
0
· Visningar
71
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En man som arbetar som vakt vid området på Falsterbo Horse Show har polisanmält ett ofredande. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördagskvällen larmades räddningstjänst och polis om en brand vid Norf ridskola. ... Källa / Läs mer...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När en flicka i 15-årsåldern var ute och red i Knislinge på tisdagskvällen stötte hon på patrull. ... Källa / Läs mer...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka