Mamma anmäler gödselattack och ofredande på ridskola

Det jag funderar på är detta:

"Mellan den 18 och 27 februari har någon brutit sig in i dotterns skåp och slängt in ett tiotal ägg. Sammanlagt är utrustning för närmare 3000 kronor förstörd."

Hur kan ägg förstöra utrustningen? Tänker att mycket går att tvätta bort ägg eller har journalisten missat att skriva något? Otroligt tråkigt vilket som, men blir lite fundersam. :confused:
Troligen har äggen torkat och det är svårt att tvätta bort intorkat ägg. Jag hade ett fönster någon söt unge slängde ägg på på Halloween ett år (jag tror iallafall det var då jag tittar mycket sällan ut genom det fönstret hittade skiten på våren). Det var ettt helvete att tvätta bort det även från en blank galsyta. Ägg på en sadel kan jag tänka mig förstör lädret ganska bra. En ridhjälm är heller inte bara att slänga i tvättmaskinen, om en sådan nu tar eländet.

Hur vet du det? Stod inget om det i artikeln eller har du läst någon annan artikel??
Det går att få bort (been there done that), men de orkar väl inte och köper nytt.
De vet ju inte exakt datum när det skett så ja.. då kan det ju varit liggande ett tag.

Om jag hade fått ägg i mitt uppbrutna skåp och gödsel i boxen hade jag också blivit upprörd.
Om äggen går att ta bort är egentligen inte det viktigaste utan att det handlar om skadegörelse.

De vet ju inte exakt datum när det skett så ja.. då kan det ju varit liggande ett tag.

Om jag hade fått ägg i mitt uppbrutna skåp och gödsel i boxen hade jag också blivit upprörd.
Om äggen går att ta bort är egentligen inte det viktigaste utan att det handlar om skadegörelse.
Vart stod det i artikeln? Jag läste aldrig det eller känner du de drabbade och vet saker som inte stod skrivet? :confused:

Det jag funderar på är detta:

"Mellan den 18 och 27 februari har någon brutit sig in i dotterns skåp och slängt in ett tiotal ägg. Sammanlagt är utrustning för närmare 3000 kronor förstörd."

Hur kan ägg förstöra utrustningen? Tänker att mycket går att tvätta bort ägg eller har journalisten missat att skriva något? Otroligt tråkigt vilket som, men blir lite fundersam. :confused:
Tydligen har inte ägaren varit i skåpet på tio dagar, bortrest på sportlov kanske? Och har då ägg torkat in i kläder och utrustning är det nog inte så lätt att få bort. Och i vilket fall som helst är det INBROTT och SKADEGÖRELSE. Och att slänga in gödsel i andras boxar för att man vill mobba eller störa ut annan människa och då straffa hästen i slutänden anser jag är ännu värre. Jag har själv varit utsatt för liknande mobbning under mina hästår.

Kanske "mamma" skal lära dottern att mocka varje dag? Ägg i ett skåp? torde bli jäkligt kletigt på dörren och uppmärksammas av personalen om så var tillfälle, för jag utgår ifrån att ett personligt skåp är låst...

Historien låter mer som någon som är i inledande konflikt med ridskolan/klubben rörande stallhyra och vad de förväntar sig ingår i hyran ...

Om du kunde läsa artikeln istället för att hoppa till konstiga slutsatser vore det mer finkänsligt, framför allt när det handlar om mobbing av en ung människa. Eftersom att det står att de brutit sig in i skåpet så har det varit låst och då hamnar såklart inte äggen på utsidan. Detta har alltså skett någon gång mellan flera dagars intervall vilket starkt indikerar att personen varit bortrest.

Och att någon slängt in massa gödsel i boxen hur tusan indikerar det att dottern inte mockat sin box (eller att andra gjort det när hon varit borta)??

Om du kunde läsa artikeln istället för att hoppa till konstiga slutsatser vore det mer finkänsligt, framför allt när det handlar om mobbing av en ung människa. Eftersom att det står att de brutit sig in i skåpet så har det varit låst och då hamnar såklart inte äggen på utsidan. Detta har alltså skett någon gång mellan flera dagars intervall vilket starkt indikerar att personen varit bortrest.

Och att någon slängt in massa gödsel i boxen hur tusan indikerar det att dottern inte mockat sin box (eller att andra gjort det när hon varit borta)??

För den som tömt en gödselstack med grep och skottkärra beter det sig obegripligt att någon ens skulle komma på tanken att spendera 30 min på att fylla en skottkärra och köra in i en box ...

För den som tömt en gödselstack med grep och skottkärra beter det sig obegripligt att någon ens skulle komma på tanken att spendera 30 min på att fylla en skottkärra och köra in i en box ...

Och det betyder att det aldrig hänt, eller? Du menar att den som hävdar att detta hänt ljuger?

Jag förstår mig inte på ditt inlägg. Uppenbarligen har ju någon blivit utsatt för skadegörelse, varför är det viktigt för dig att förminska upplevelsen?

Och det betyder att det aldrig hänt, eller? Du menar att den som hävdar att detta hänt ljuger?

Jag förstår mig inte på ditt inlägg. Uppenbarligen har ju någon blivit utsatt för skadegörelse, varför är det viktigt för dig att förminska upplevelsen?

Har sätt aldeles för många sådana här anmälningar som brukar dyka upp framåt vårkanten, 99% rör sig om ett sätt att komma ur ett uppstallningskontrakt så billigt som möjligt ...

Har sätt aldeles för många sådana här anmälningar som brukar dyka upp framåt vårkanten, 99% rör sig om ett sätt att komma ur ett uppstallningskontrakt så billigt som möjligt ...

... och då tycker du att rätt sätt att komma åt detta problemet är att offentligt på en öppen sajt anklaga helt okända människor för att ljuga?

Jag förstår fortfarande inte.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När Matilda Blomdahl insåg att det enda hennes dotter ville göra var att rida tog hon saken i egna händer. Tillsammans med andra...
Svar
0
· Visningar
71
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En man som arbetar som vakt vid området på Falsterbo Horse Show har polisanmält ett ofredande. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördagskvällen larmades räddningstjänst och polis om en brand vid Norf ridskola. ... Källa / Läs mer...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När en flicka i 15-årsåldern var ute och red i Knislinge på tisdagskvällen stötte hon på patrull. ... Källa / Läs mer...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31