Man förgrep sig sexuellt på får

Sv: Man förgrep sig sexuellt på får

Nej det finns ännu inget generellt förbud. Bara om det kan visas att djuret åsamkats lidande.
PL

Framgick det att att djuret åsamkades lidande???

Nej men det borde ju ha varit så eftersom personen är misstänkt för djurplågeri.

Citat: Fårägaren upptäckte vad som skedde, men då var övergreppet fullbordat. Slut Citat.

Och likt förbannat så vet man att det är en man, men inte vilken man det är trots att fårägaren upptäckte vad som skedde!!

Hur går den historien ihop när det gäller trovärdighet???

Personligen tycker jag det är minst lika illa när tonårstjejer lägger ut på nätet när dom går över gränsen på sina älskade vallacker.

Om man bara öppnar ögonen i stället för att blunda så fort det börjar kännas obehagligt så skulle väldigt många flera djur slippa utsättas för övergrepp.

Hjälp till att påverka i stället för att krypa undan så fört det börjar kännas obekvämt. Djur har större behov att att bli hörda än människors skriande behov.

Jaha, då är det alltså kvar på ruta noll. Det är fritt att ha sex med ett djur så länge det inte blir synligt skadat för vem ska lyckas påvisa att ett djur verkligen lider av det annars??
Håller med nån annan som skrev, man blir bara så förbannad! Hur svårt ska det vara att få själva gärningen olaglig?!:confused:

Har faktiskt för mig att en ändring nu kommer ske. Ska se om jag hittar det.

Nej det finns ännu inget generellt förbud. Bara om det kan visas att djuret åsamkats lidande.
PL

Om man är tvungen att binda ihop benen på det stackars djuret kan det nog inte anses vara frivilligt ... Och om det vill springa därifrån (vilket förövaren troligtvis misstänker att fåret tänker göra och därför binder ihop benen) kan det nog anses att det åsamkats lidande.

Fy, vad trött jag blir på alla galningar! Ge er på någon som kan försvara sig istället!

Du är lika korkad som vanligt! Jag skrev ett inlägg om vad som gäller enligt gällande lagstiftning ngt som du med eller utan saklig grund är väldigt förtjust i!
PL

Ja djurägaren såg hur snubben såg ut men vet inte vem det är.
Vet du vilka alla du ser är?
Mest behov av att höras av alla verkar du ha.
Slattat i flaskorna på en onsdag?

KL

Stod i Sydsvenskan häromdagen om ett par tonårskillar som sparkat ihjäl ett lamm i en fårhage, dessa blev påkomna av fårägaren och gripna. Detta skedde i närheten av där jag har min häst. Själv misstänker jag att det är samma killar jag jagade ur skogen (till häst såklart) när de stod och smällde smällare precis vid en foderplats för småvilt. Trodde jag skrämde halvt ihjäl dem, men lammincidenten skedde samma dag bara en lite bit från där jag kom på dem och lite senare på kvällen.

Folk som ger sig på djur måste får tusan få ordentliga straff.

Hur menar du? Ditt inlägg är inte riktigt sammanhängande.
Vad gör tonårstjejer mot sina vallacker?

Framgick det att att djuret åsamkades lidande???

Nej men det borde ju ha varit så eftersom personen är misstänkt för djurplågeri.

Citat: Fårägaren upptäckte vad som skedde, men då var övergreppet fullbordat. Slut Citat.

Och likt förbannat så vet man att det är en man, men inte vilken man det är trots att fårägaren upptäckte vad som skedde!!

Hur går den historien ihop när det gäller trovärdighet???

Personligen tycker jag det är minst lika illa när tonårstjejer lägger ut på nätet när dom går över gränsen på sina älskade vallacker.

Om man bara öppnar ögonen i stället för att blunda så fort det börjar kännas obehagligt så skulle väldigt många flera djur slippa utsättas för övergrepp.

Hjälp till att påverka i stället för att krypa undan så fört det börjar kännas obekvämt. Djur har större behov att att bli hörda än människors skriande behov.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Sharpless
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 306
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 231
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Betäckning 2024 - föl 2025