Bukefalos 28 år!

Man kan ju undra vilken generation denna trudelutt riktar sig till

Könsstereotyp för att kuken är cool och bär manligt kodade attribut medan fittan är söt och bär kvinnligt kodade attribut.

Cisnormativ för att man antar att alla flickor har fitta och alla pojkar har kuk.

Heteronormativ därför att man med hjärtat på slutet antar eller förväntar sig att dessa könsstereotypt framställda cispersoner endast parar ihop sig i heterosexuella par.

Tack för förklaring!

Jag läste inte in nånting sånt, men inte letade jag heller. Jag hade velat se kuken med långa ögonfransar nu när du säger det. :-)

/Lavinia
 
Jag gillar idén. Bra att avdramatisera .
Däremot förstår jag inte varför den har stånd? Och jag stör mig på ögonfransarna.
Blev lite förvånad att svt är så hetro i denna dock. Det hade varit roligare att säga att vissa snippor vill vara med andra snippor och vissa snippor med vissa snoppar eller liknande.
 
Jag läste oxå Alex S (tänke riste försöka stava hans efternamn) krönika om att snoppen har råbånge. Men hade dom inte målat den på det viset så hade man inte sett vad det var för något. Sedan skriver ju Alex allt med lite satir inräknat.

Jag älskar melodin, trallar runt på den titt som tätt :p
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 222
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag läste på SVT att man i Danmark har lämnat in ett förslag att människor födda 2010 och senare ska vara förbjudna att få köpa ut någon...
19 20 21
Svar
404
· Visningar
14 346
Senast: Lycan
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
578
Senast: Lady_S
·
Samhälle Jag satt och läste lite i EPA-tråden, och fastnade då på @athena_arabians inlägg om att tonåringar alltid försöker förföra sina...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 289
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp