Man misstänks för övergrepp på häst

Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Nej förhoppningsvis får han rättspsykiatrisk vård o får stanna inne ett bra tag.
Du har säkert rätt de som gapar är antingen för fega för att göra något eller bara gaphalsar.
PL
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Den som offentligt ger uttryck för sånt här är enligt min mening antingen en person med en sjukligt förvriden rättsuppfattning eller en surrande skitunge.
Välj själv.
PL

Hade du inte känt som om någon hade plågat din häst till döds? Eller hade du sökt hjälp för att du trott du vart sjuk? Haha, ser inget onormalt med att jag hade tyckt att någon borde sätta ett skott i pannan på en sån människa..
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Hade du inte känt som om någon hade plågat din häst till döds? Eller hade du sökt hjälp för att du trott du vart sjuk? Haha, ser inget onormalt med att jag hade tyckt att någon borde sätta ett skott i pannan på en sån människa..


Håller du fortfarande på och träter om avlivning av människor?

Då har du säkert, eftersom det var ett tag sedan vi diskuterade, hunnit tänka igenom vilken som ska sätta skottet???

Tänk om någon anhörig till dig begår ett liknande brott p.g.a.psykisk åkomma. Ska den personen också avlivas?
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Håller du fortfarande på och träter om avlivning av människor?

Då har du säkert, eftersom det var ett tag sedan vi diskuterade, hunnit tänka igenom vilken som ska sätta skottet???

Tänk om någon anhörig till dig begår ett liknande brott p.g.a.psykisk åkomma. Ska den personen också avlivas?


Det var väl inte dig jag skrev till?
Om du stör dig så mycket på vad jag tycker så kanske du inte ska bry dig alls om vad jag svarar när folk skriver till mig?
Och jaa, TÄNK om det var någon anhörig till mig, hade varit väldigt sorgligt att sätta ett skott i pannan på den då :cry:
Tur att ingen anhörig till mig skulle göra sådana saker då! :)
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Det är ju väldigt tur att det inte finns dödstraff i Sverige eller straff där man gör lika dant mot gärningsmannen som gärningsmannen gjorde mot offret.
Hade det dock funnits så hade det inte rört mig ryggen. Kalla mig sjuk, jag bryr mig inte speciellt mycket..
Och nej, jag hade nog inte skjutit någon eller liknande för det hade nog inte gått så bra men som sagt, det hade inte rört mig ryggen om någon annan gjorde det.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Det var väl inte dig jag skrev till?


Tur att ingen anhörig till mig skulle göra sådana saker då! :)


nej iof skrev du inte till mig, men eftersom du fegade ur diskussionen på förra sidan, kunde jag inte låta bli att svara igen.


Och vad gällande din sistnämnda mening. Ingen kan garanteras födas frisk eller förbli samma.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Du får inte slå ihjäl nån annans djur, men du får ha sex med det, enligt svensk lagstiftning..... Vansinnigt.

Nån som vet hur namninsamlingen i tidigare tråd gick? Den mot tidelag..
Jag förespråkar aldrig våld, men hade jag kommit ut å hittat min häst på det viset :cry: så hade nog sinnet runnit över :mad: :devil: I det läget skulle han skattat sig lycklig om Polisen hittade honom först! J*vla monster, sätt dom tillsammans med våldtäcktsmännen så kan dom ju få smaka på sin egen medicin!
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Ja, just det! Att kastrera nån som begår våldtäckt eller tidelag borde automatiskt ingå vid fällande dom!:devil:
Till PL mfl så talar jag ur vissa punkter av egen erfarenhet så URSÄKTA att jag blir "upprörd"..:confused::eek:
Jo, oftast så är det så att den som skriker högst har minst "stake" när det väl gäller.
Jag har aldrig under trådens gång förespråkat dödsdom i något slag, men idagens samhälle så kommer dessa "typer" ALLTID för lindrigt undan. Vi ska tycka synd om dom å ha förståelse för att dom inte kan kontrollera sina handlingar å ge dom vård... Varför inte då ha förståelse för mig om bägaren rinner över när jag vill försvara mitt djur eller mig själv?
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

nej iof skrev du inte till mig, men eftersom du fegade ur diskussionen på förra sidan, kunde jag inte låta bli att svara igen.


Och vad gällande din sistnämnda mening. Ingen kan garanteras födas frisk eller förbli samma.


Fega ur gjorde jag inte, orkade bara inte föra en så onödig diskussion.
Nej, jag vet faktiskt det :) Men det är ju tur att ingen anhörig till mig är det då, NU FÖR TILLFÄLLET, kanske jag ska skriva så du blir lite nöjd.
Och förresten så är nog chansen att någon anhörig till mig blir så psykisk sjuk att dom plågar djur, VÄLDIGT liten, du kan inte sitta och fantisera och säga tänk om för den dagen kommer inte.

SLUT DISKUTERAT!
Tack för mig ^^,
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Ok, det hindrar honom kanske inte fysiskt, men för en "karl" (vilket jag knappast skulle kalla dessa, hmm.., individer..) är det garanterat psykiskt nedvärderande att vara kastrerad. Jag menade att man ska i alla mån man kan göra livet besvärligt eller tom mindre värt att leva för dom! :devil:
Hade detta varit en hund med ett beteende att skada andra individer hade man avlivat den för omgivningen/samhällets säkerhets skull. OBSERVERA att jag nu inte säger att alla dessa typer ska avlivas, men en jämförelse på hur "förstående" vi egentligen är..:angel:
Varför ska vi låta dessa sjuka individer få gå lösa i samhället o göra vår tillvaro till ett rent h*lvete??? Att ge sig på djur eller människor som inte kan fysiskt eller psykiskt försvara sig är TOTALT OACCEPTABELT i mina ögon! :mad: Dessa "individer" ska bort från samhället!!!
Om dom nångång blir utsläppta (mot bättre vetande, men vi måste ju visa förståelse...:crazy:) så tvinga dom att ha en tröja med text som avslöjare deras "tankesätt"....
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Varför ska vi låta dessa sjuka individer få gå lösa i samhället o göra vår tillvaro till ett rent h*lvete??? Att ge sig på djur eller människor som inte kan fysiskt eller psykiskt försvara sig är TOTALT OACCEPTABELT i mina ögon! :mad: Dessa "individer" ska bort från samhället!!!


Jag försvarar inte brotten, men när många kräver dödsstraff, då förstår inte jag vad alla ni tänker med. Kan man verkligen önska livet ur en annan människa för att den haft sexuellt umgänge med en get? För det är väl inte bara när det är hästar som gör det så upprörande?
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Jag försvarar inte brotten, men när många kräver dödsstraff, då förstår inte jag vad alla ni tänker med. Kan man verkligen önska livet ur en annan människa för att den haft sexuellt umgänge med en get? För det är väl inte bara när det är hästar som gör det så upprörande?

Jag sa inget om dödsstraff...... :smirk: Jag sa att dom ska inte få gå omkring ute i samhället å förpesta tillvaron för oss eller våra djur. Fängelse var det jag syftade på! Gärna i samma cell som ett gäng galna våldtäktsmän!!!
Dessutom hade personen ifråga inte "bara" sex med hästen ifråga... han hade sönder den så den var tvungen att avlivas!!!!!!:mad:
Nej, det rör sig inte "bara" om våra älskade hästar.. Jag skrev "djur eller människor som inte kan fysiskt eller psykiskt kan försvara sig"!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

l. OBSERVERA att jag nu inte säger att alla dessa typer ska avlivas, men en jämförelse på hur "förstående" vi egentligen är..:angel:


Då fattade jag dig fel av ovan citat, där jag uppfattade det som du sa att inte alla ska avlivas.

Då fattade jag det som en del ska det.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Då fattade jag dig fel av ovan citat, där jag uppfattade det som du sa att inte alla ska avlivas.

Då fattade jag det som en del ska det.

Nej, jag utryckte mig lite klantigt kanske, skulle kanske skrivit att DOM inte ska avlivas..:angel: Blev lite uppjagad....
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

men herreguud :S STACKARS häst!:eek:
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Mycket mycket sjuk människa..en sån äcklig typ borde bli torterad:devil: eller nåt....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Flera djur har vanvårdats på en gård i Västerbotten. På gården fanns åsnor, hästar, hundar och kaniner – de flesta i dåligt skick...
2
Svar
21
· Visningar
3 010
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästägare i Hultsfreds kommun misstänker att någon har förgripit sig på hennes häst. Händelsen är nu polisanmäld och brottet...
Svar
0
· Visningar
312
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under onsdagen fick polisen i Mora in en anmälan om djurplågeri av en hästägare i Rättvik. Hästen skadades i hagen i juli och fick...
Svar
0
· Visningar
861
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Senaste veckorna har två olika fall av misstänkta sexuella övergrepp på hästar polisanmälts.
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp