Man misstänks för övergrepp på häst

Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Om du med nöje och ett leende på läpparna skulle tortera en annan människa till döds, behöver du enligt mig vård precis som den man som knivhögg hästen behöver.


Vem ska få nöjet att vårda äcklet, som gjorde illa hästen, på psyket då?
DU eller?

Har ingen som helst respekt för sådana människor som gör såna saker, varken mot människor eller djur, HELT oacceptabelt, att en sån person behöver hjälp är väl öppenbart, men jag tror man hjälper ett sånt psycho bäst i att ge den ett skott i pannan!
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Vem ska få nöjet att vårda äcklet, som gjorde illa hästen, på psyket då?
DU eller?

Har ingen som helst respekt för sådana människor som gör såna saker, varken mot människor eller djur, HELT oacceptabelt, att en sån person behöver hjälp är väl öppenbart, men jag tror man hjälper ett sånt psycho bäst i att ge den ett skott i pannan!

Jag kan väl säga såhär då: -Ja, jag vårdar hellre äcklet själv än att någon ska ge skott i pannan.
Fegt av dig att gapa över skott i pannan men inte våga göra det själv. Varför tycker du att andra ska sköta det du själv inte vill göra?

Jag anser att man är sjuk om man håller på såhär och sjuka människor ska ha vård i ett civiliserat samhälle, tycka vad man tycka vill, och glöm inte, psyksjuk kan VEM som helst bli, VEM som helst.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Jag kan väl säga såhär då: -Ja, jag vårdar hellre äcklet själv än att någon ska ge skott i pannan.
Fegt av dig att gapa över skott i pannan men inte våga göra det själv. Varför tycker du att andra ska sköta det du själv inte vill göra?

Jag anser att man är sjuk om man håller på såhär och sjuka människor ska ha vård i ett civiliserat samhälle, tycka vad man tycka vill, och glöm inte, psyksjuk kan VEM som helst bli, VEM som helst.

Handlar väl inte om vågar Hade någon gjort så mot MIN häst, så hade jag nog lätt kunnat dra ett skott i pannan på den personen.
Finns ju visserligen dom som antaligen jobbar med att avrätta människor.
Eller sådana som gärna hade avrättat människor som gör sånt här. Jag vet, vem som helst kan bli psykiskt sjuk, men dom flesta brukar nog inte bli så sjuka att dom våldtar djur eller plågar dom på annat sätt. Räcker man har deprissioner och ångerst så är man sjuk, psykiskt.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Handlar väl inte om vågar Hade någon gjort så mot MIN häst, så hade jag nog lätt kunnat dra ett skott i pannan på den personen.
Finns ju visserligen dom som antaligen jobbar med att avrätta människor.


Hur tror du en människa mår om man ska avrätta andra människor?
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Jag kan väl säga såhär då: -Ja, jag vårdar hellre äcklet själv än att någon ska ge skott i pannan.
Fegt av dig att gapa över skott i pannan men inte våga göra det själv. Varför tycker du att andra ska sköta det du själv inte vill göra?

Jag anser att man är sjuk om man håller på såhär och sjuka människor ska ha vård i ett civiliserat samhälle, tycka vad man tycka vill, och glöm inte, psyksjuk kan VEM som helst bli, VEM som helst.

Ursäkta, men jag tror inte ett sånt här beteende går att vårda bort. Det enda som kan göras är att droga ner vederbörande och hålla denne inlåst resten av livet.
Och hade han då varit ett djur hade vi med all sannolikhet avlivat honom, för någon som mår så dåligt att den bör vara ständigt nerdrogad mår nog tyvärr bättre i himlen.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Ursäkta, men jag tror inte ett sånt här beteende går att vårda bort. Det enda som kan göras är att droga ner vederbörande och hålla denne inlåst resten av livet.

Fast jag har inte skrivit någonstans att jag är övertygad om att beteendet alltid går att vårda bort.
Jag tycker det ändå ska vara vård.

Tycker du att människor som har beteenden som inte går att vårda bort ska avlivas?
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Det bästa är att skriva på denna namninsamling då den redan har 2900 namn.
Bäst att få alla namn konsentrerade på en lista.

Vad hjälper det?

Det denna mannen gjort är redan i högsta grad olagligt men han gjorde det ändå. Så hur skulle en lagstiftning mot tidelag hlälpt den här ponnyn?

Och jag blir faktiskt upprörd över att det finns folk som tror att tortyr kan skapa ett bättre samhälle. Det är psykopater som gillar att tortera andra. Ungefär som idioten som torterade ponnyn.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Fast jag har inte skrivit någonstans att jag är övertygad om att beteendet alltid går att vårda bort.
Jag tycker det ändå ska vara vård.

Tycker du att människor som har beteenden som inte går att vårda bort ska avlivas?

Nej jag har inte sagt att de ska avlivas ( skrev att oftast avlivar vi djur om de inte har ett värdigt liv, av omtanke).
Och människor som inte kan botas, tycker jag ska hållas inlåsta om de skadar/dödar djur/ människor.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Vad hjälper det?

Det denna mannen gjort är redan i högsta grad olagligt men han gjorde det ändå. Så hur skulle en lagstiftning mot tidelag hlälpt den här ponnyn?

Och jag blir faktiskt upprörd över att det finns folk som tror att tortyr kan skapa ett bättre samhälle. Det är psykopater som gillar att tortera andra. Ungefär som idioten som torterade ponnyn.

Han kanske utövat tidelag utan att skada(:angel:) djur tidigare. Och om den lagen funnits kanske han suttit inspärrad någonstans pga detta.
Det kanske skulle gå att stoppa några innan de begår grövre och grövre sjukligheter.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Hur tror du en människa mår om man ska avrätta andra människor?

Ärligt talat så kan jag inte veta heller för jag har aldrig avrättat någon och kan inte känna känslan.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Nu väntar de på svar från Dna gällande mannen, hoppas verkligen att de fått tag på rätt person nu.
Så ska det bli intressant att se vad vår lagstiftning säger när hästen blivit så skadad att den avlivades. Vad straffet blir med nuvarande lag.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Nu väntar de på svar från Dna gällande mannen, hoppas verkligen att de fått tag på rätt person nu.
Så ska det bli intressant att se vad vår lagstiftning säger när hästen blivit så skadad att den avlivades. Vad straffet blir med nuvarande lag.

Det räknas väl som skadegörelse att förstöra annans egendom. Det kan tyckas vara märkligt men djur ses ju faktiskt som en ägodel.

Sen är det ju djurplågeri också.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Från Dalarnas tidning:
AVESTA


En man i 40-årsåldern är misstänkt för det grova övergreppet mot en ponny i ett stall i Hede utanför Avesta.


Polisen har hållit ett inledande förhör med mannen om det allvarliga brottet som upptäcktes en lördagsmorgon i slutet av november sedan SKL har lämnat ett förhandsbesked om att mannens dna stämmer överens med fynd från brottsplatsen.

Mannen som är från en annan ort i Mellansverige hade viss anknytning till södra Dalarna och därför förekom hans namn tidigt i utredningen om djurplågeriet som orsakade ponnyns död.


Börje Gustafson
borje.gustafson@daltid.se
Publicerad: 2008-01-09 10:59
Skriv ut
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Mannens Dna stämmer.
Nu ska vi få hur vår lag skyddar våra djur.....äntligen.
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Vi får väl bara hoppas att han får tillräckligt skydd så att inte avrättnings o torterarligan här på buke kommer åt honom först.
PL
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Varför inte tortera svinet till döds?
Ibland så borde det f*n finnas dödsstraff!
Önskar straffen var strängare när det gäller det mesta!
Den som offentligt ger uttryck för sånt här är enligt min mening antingen en person med en sjukligt förvriden rättsuppfattning eller en surrande skitunge.
Välj själv.
PL
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

:mad:
Man undrar ju vad det är för personer, och vilken läggning de har, som har ändrat vår gamla lag. Förr i tiden var tidelag straffbart - numer är det inte det.

Fram för en ändring i lagen - gör tidelag straffbart!!!!!!!!!!!
Jag tycker det är mer angeläget att myndigheter tar ALLA slag av djurplågeri på allvar o inte lägger ner av utredningar av bekvämlighetsskäl!
PL
 
Sv: Man misstänks för övergrepp på häst

Vi får väl bara hoppas att han får tillräckligt skydd så att inte avrättnings o torterarligan här på buke kommer åt honom först.
PL

Ja han lär väl knappast få fängelse. Jag tror inte någon kommer att röra honom, men förhoppningsvis sprids hans namn så alla som bor i närheten av honom kan ha extra koll på honom.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Flera djur har vanvårdats på en gård i Västerbotten. På gården fanns åsnor, hästar, hundar och kaniner – de flesta i dåligt skick...
2
Svar
21
· Visningar
3 010
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästägare i Hultsfreds kommun misstänker att någon har förgripit sig på hennes häst. Händelsen är nu polisanmäld och brottet...
Svar
0
· Visningar
312
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under onsdagen fick polisen i Mora in en anmälan om djurplågeri av en hästägare i Rättvik. Hästen skadades i hagen i juli och fick...
Svar
0
· Visningar
861
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Senaste veckorna har två olika fall av misstänkta sexuella övergrepp på hästar polisanmälts.
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp