Bukefalos 28 år!

"Man ska inte kräva för mycket av hästen"

Sv: "Man ska inte kräva för mycket av hästen"

"Det går att få i en spik med en hammare, men med en skruvmejsel går det bättre."

En smula felciterad kanske? :D
 
Sv: "Man ska inte kräva för mycket av hästen"

Blir glad av att läsa detta! Såg en av hennes ritter med Max under OS och jag tycker att de håller en mycket hög klass!

"Tar ut hästen 3 timmar före start för att lyssna av dess sinnesstämning!" Håller med, kanske vi ska börja att observera våra hästar mer? Är inne i detta tänk efter att ha läst Reiner Klimkes bok "Unghästen" där även han lägger mycket tid på att observera sina hästar. Han har t o m något som han kallar "cirkuskolan" där han låter hästarna träna sig själva i ridhuset. Påminner en del om "nyare" skolor à NH:angel:

Intet nytt under solen!
 
Sv: "Man ska inte kräva för mycket av hästen"

I dagens lokala tidning hade de en artikel om Kyra. De hade då några citat från en träning då hon poängterat hur viktigt det är att man motiverar hästen att arbeta för en, för vill inte hästen så "är en ryttare på 60 kg som en fjärt i sahara på en 500 kg häst" :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 830
Senast: starcraft
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 313
Senast: Elendil
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp