Sv: Man skulle bo i England.. annorlunda typ av höhäck..
men varför i hela fridens namn beställa ett sånt där åbäke när man kan köpa 1½ kvadratmeter plastmatta (som man har i transpoter) och sätta fast i ett hörn!! det lär inte vara någonskillnad precis!!
För att plastmattan kostar lika mycket (men minus frakt då), är betydligt bökigare att fippla med och dessutom mjuk så den inte fungerar lika bra.
eller gör en rejäl låda i ena hörnet av boxen där man lägger höet i (direkt på bolvet) men hästen kan inte dra runt det!
Nej, men de kan ställa sig i lådan och ha sig

Sen, om man bygger en tillräckligt stor låda så går det, men det blir en skaderisk det med (den går att marodea och splittra) och dessutom är det svårt att få hörnen in mot boxen stabila. Det går dock sätta diagnonala brädor i ett hörn men det är knepigt med tillpassningen (att få brädorna fast mot väggarna i vinkel).
Sen har den där Hay Bar, liksom alla foderhäckar, en till fördel. De sluttar inåt, vilket gör att hästarna INTE slår i knäna om de står och skrapar.
Jag har hunnit prova en hel del lösningar, tro mig
Jag har länge sökt något liknande den där Hay Bar:en men inte hittat. Funderat på om man kunde hitta en extremt stor tunna och dela i en halva och på något sätt få dit. Med vanlig tunna blev det för trångt ner för huvudet och de vill inte äta därur, och någon superstor har jag inte fått tag i i tillräckligt stark plast (som inte knäcks/splittras).
själv ska jag ha STORA krubbor till mina hästar, typ 150x70 cm och 45-50 cm djupa där allt hö och kraftfoder serveras
Det djupet hjälper inte här, då kan man ösa ur allt höet ur lådan *suckar*