Man,svans spray.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare carina 58
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 515
C

carina 58

Var på Ö&B (överskottslagret) igår, och hittade en flaska man,svans,pälsglans en stor flaska för 59 kr. Tänkte att man kan ju testa, har inte så bra erfarenhet av dessa sprayer, har tidigare bara hittat en sort som funkar bra. Men ack va fel jag hade, den var superbra, tror att den heter Sörgården. Den bästa mansprayen jag testat hittills, tillochmed bättre än den dyra jag brukar köpa. TESTA. Väl värd sitt pris.:idea:

Sv: Man,svans spray.

Hej märket heter sjöbogården och är som du säger svinbra har ett par hästar med man trassel ett par gånger i veckan men då inte längre med detta spray. Håller ett par dagar med rekommendationerna är ca 2 gånger i veckan med sprayet. Deras andra produkter är lika bra de har ju shampoo, godis, massageliniment, saker till hundar mm. Så det rekommenderar jag med mycket och ett bra pris med finns på b*rjes för ca samma pris. Är mycket bättre än f*xf*re tror jag det nadra heter som är dubbelt så dyrt

Då måste jag prova det på pollens svans.. :)

Ja, den är faktiskt jättebra! Köper alltid då jag hitter den, inte alltid den finns inne på ÖB här.

Har haft det på våran häst.
Svansen blir jättefin, blank och lättborstad.
Men...
tyvärr är Bosse eksem-häst och har fått reaktion i svansroten.
Trots det kalla vädret vi har nu.
Han har kliat sin svans och fått en kal fläck, stor som en femkrona.
Nu är et nog inte alla eksemhästar som reagerar på detta medel.
Dotterns medryttarponny (INTE eksemhäst) har inte reagerat.
Annars verkar det vara ett bra och billigt medel.
Har ni annars bra erfarenheter av Sjöbogårdens produkter?

Jag använder Equishine till mina frieserhästar. Började med det när jag bodde i Holland och provade andra märken när jag flyttat hem men... Det är det enda som går att få mina hästars jätte svansar och maner mjuka och kambara med. Sedan håller det minst en vecka oftas 2 innan det är dags att göra om sprayningen. Och inte gör det ju saken sämre att det är smutsavvisande. Finns att få tag på i Sverige, Eko-hallen b.la tror jag, men jag har valt att importera det själv.

hur många är det som tar pälsglans vid svansroten?

jag har lärt mig att man inte ska göra det...

när jag använda pälsglans så köpte jag i en gul pappersförpakning (med påse innuti) med en häst på som hette Charlie och luktade citron.
tyckte den var jättebra ;) andra blir det som en "hinna" på pälsen..

Liknande trådar

Hästvård Jag har en väldigt lurvig Nordsvensk med jättemycket man och svans. Vill gärna köpa bra shampoo och pälsglans till vettiga priser. Haft...
Svar
11
· Visningar
1 455
Senast: pilmen
·
Utrustning Mitt nuvarande pälsglans börjar ta slut och därför tänkte jag testa något nytt för en gångs skull. Det jag använder är från Effol och...
Svar
7
· Visningar
1 819
Senast: bigganl
·
Hästvård Tycker knappt det finns några salvor som fungerar mot flugor på marknaden. Dessa INSEKTSMEDEL har jag testat: Skillingarydsalva... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
13 788
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025