Bukefalos 28 år!

Man vet att barnet gillar hästar

Status
Stängd för vidare inlägg.

alazzi

Trådstartare
När de reagerar med att öka farten när man smackar :)
och stannar när man säjer whooo

barnet är snart 3 år
 
Sv: Man vet att barnet gillar hästar

Eller oxå ska mamma och pappa se över samtalen med barnet... :D

Fast det är klart, elin fungerar både med smackningar och hundkomandon, hon är bättre på "rulla runt" än hunden... ;)
 
Sv: Man vet att barnet gillar hästar

Snurrfian skrev:
Eller oxå ska mamma och pappa se över samtalen med barnet... :D

Fast det är klart, elin fungerar både med smackningar och hundkomandon, hon är bättre på "rulla runt" än hunden... ;)


:rofl: :D :o
 
Sv: Man vet att barnet gillar hästar

Eller -promt skall ha täcke på gunghästen
-skriker "hoppa hästen" :banana: när man kollar på dressyr på tvn
-går under magen på hästar pekar upp och säger "löl"=föl
-pekar på alla hästar även dom över 170 och utbrister "Alice
titta=sitta sadel"
-utbrister "bort kattlävel"
Jag tror inte jag får ha mina ifred så länge till :crazy: , eller jag får inte ha mina hästar ifred. Dottern är 2,5 år och totalt miljöskadad.
 
Sv: Man vet att barnet gillar hästar

eller uttalar rrrrr före ord som "titta, lampa, mamma, pappa", efter att ha hängt i babybjörnselen när mamma tömkör.

(allt för många prrrooo i modersmjölken)

å andra sidan har bvc alltid vart så imponerad över att han uttalade just r så bra när hanvar liten.
 
Sv: Man vet att barnet gillar hästar

mimus skrev:
å andra sidan har bvc alltid vart så imponerad över att han uttalade just r så bra när hanvar liten.

:rofl: :rofl:
 
Sv: Man vet att barnet gillar hästar

Eller sa bevisar det att foraldrarna gillar hastar och anvander samma "kommando" till hastarna som till barnen. Inlart beteende kallas det for!! ;) :banana:
 
Sv: Man vet att barnet gillar hästar

Ibland när jag blir irriterad på barnen som bara yr runt när jag bett dem sätta sig ner på golvet så att jag kan ta på deras skor, så säger jag sitt bestämt och lite högt. Och bums sätter sig både barnen och min dobbis!! Om hunden inte lyder när jag ber henne sitta så ryter jag sitt! och så sätter både hunden och båda barnen sig genast! det fungerar även att vissla på barnen har jag kommit på och att säga hit duger lika bra som kom. elle när barnen ska gå och lägga sig, "gå upp och lägg dig i sängne så kommer jag sen". Vem ligger i sängen när jag kommer? Jo, hunden!!!

Hästkommando är de inte vana vid, de är aldrig med i stallet eller vid arbete med hästarna, det vågar jag inte. Har en shettis som ibland är lite för lätt i bakdelen och som gärna kickar åt en när man tömkör honom ( dock har han lugnat sig rejält med det sedan jag fotade honom i arslet), så de får inte vara i näörheten.
De tittar gärna på hästarna, men vågar inte riktigt klappa dem. Men jag ska lära Eric rida!!! Ska rida in shettisen snart.....och sedan ska han få rida så mycket han vill!
 
Sv: Man vet att barnet gillar hästar

Malin började "rida" när hon var ca tre månader. Har verkligen blivit miljösskadat det barnet.

hittar man en vattenpöl är lyckan gjord för då kan man träna fälttävlan :angel:

Har vi 5 års ålder (fyllde igår) lyckats få 4 st CR rosetter i hoppning.

Rider dagligen minst en häst

Finns bara en sak i huvudet på henne och det är HÄST! :banana:
 
Sv: Man vet att barnet gillar hästar

Min kille kan sitt, ligg och back (får jag använda då han vill gå in i skafferiet närjag tar fram något och sedan vill stänga dörren). Men jag är lite osäker på om jag brukar smacka på honom, kanske gör jag det omedvetet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 088
Senast: Amha
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 421
Senast: Manji
·
  • Artikel
Dagbok Jag har inte ridit på 3 år men idag såg jag en medryttarannons för en häst som kanske skulle passa mig. Men jag tvekar lite för det är...
2
Svar
21
· Visningar
2 254
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
428
Senast: Harrysen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp