Bukefalos 28 år!

Man vet vad man har... (jobb)

Sv: Man vet vad man har... (jobb)

jo man ska nog ta allt med en nypa salt men om man kollar upp dem så vet man lite vad man köper... En chef som är ärlig om vad som är problematiskt idag låter ju bra! Då har de ju självinsikt nog att jobba på det. Och en brukare som har dubbel-assistans har oftast ett hyffsat säkert beslut som inte kommer dras in nästa två-årsomprövning och det är ju också en trygghet.
 
Sv: Man vet vad man har... (jobb)

Byt. Blir det inte bra byter du igen, till något bättre. Där du är kan du ändå inte stanna längre.

Till Tacitus: som personlig assistent har man inte mycket uppsägningstider och anställningstrygghet att tala om. Två veckor från arbetsgivarens sida, en månad från arbetstagarens.

Och det går att byta vidare om det inte funkar för kroppen.
 
Sv: Man vet vad man har... (jobb)

Nu kommer velpottan här igen. Jag ska provjobba i veckan och det ska bli spännade. Jag blev dock lite skum på att jag bara får 75% av lönen under tiden jag "går bredvid" som man kallar det. Har aldrig varit med om det :confused:
 
Sv: Man vet vad man har... (jobb)

Hej!

Håller med Lovisa.. 100% av lönen ska det vara även vid provjobb.
Annars låter ju nytt jobb toppen, men jag hade väl börjat dra öronen åt mej när de börjar tjafsa om "småpengar" redan innan du börjat..

/Lavinia, ibland lite sur på att hon inte får mer lön, men det ska väl gå att ändra på snart hoppas jag..
 
Sv: Man vet vad man har... (jobb)

Håller med full lön för provjobb ingen ska arbeta grattis men samtidigt bör du testa.

Lycka till
 
Sv: Man vet vad man har... (jobb)

De försökte med "75% för du har ju inget ansvar under bredvidgången...". Känns helt fel, jag har alltid fått hela lönen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min partner har testat positivt för covid-19 och jag meddelade min ena arbetsgivare (jobbar extra som personlig assistent, 10 %, enda...
2
Svar
30
· Visningar
4 397
Senast: Ridinglady
·
  • Låst
Skola & Jobb Först och främst, jag vet hur otroligt bortskämt detta kommer te sig. Att jag har ett jobb och verkar ta det som givet. Eller att jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 837
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 554
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Tanken har dels funnits i huvudet ett tag, och dels väcktes den igen nu av tråden om sambo som inte söker jobb. Ni som jobbar inom...
2
Svar
20
· Visningar
2 316
Senast: Eloise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp