Månadskostnad?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Gzon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 5 019
Sv: Månadskostnad?

vet inte men då jag åker med Micke tror jag jag brukar betala 650 till skellefteå/ume. minns inte riktigt. brukar förtränga mina räkningar...

Jag betalar ca 900:- för helskoning vitt, men är så nöjd med min hovis så det är det värt.

Jag är själv massör, och tar ca 300:- svart +milersättning om det är lite längre att köra.Brukade ta mer innan men är nyinflyttand och måste skaffa en kundkrets.

Jag har skoning gratis :) Pappa har ju hållt på med trav i ungefär 20 år. Och har därför lärt sig att sko. (nån som har tråkigt får gärna räkna på hur mkt vi har sparat på det! Har haft i genomsnitt 3 hästar som skos regelbundet i alla dom åren)

Sen så behöver jag inte betala skor heller eftersom vi har hela stallet fullt. Härikring slutar en efter en med trav tyvärr och för att vara snälla så tar vi mer än gärna hand om alla deras grejjer :)

(Betalade 5000 till förra som slutade fick 30 täcken, 50 nya skor i olika modeller, säkert en 5 selar om man plockar ihop alla delar, ett par sadlar och massor med annat!)

Fy vilken trådkapare jag är.

Jag har skoning gratis :) Pappa har ju hållt på med trav i ungefär 20 år. Och har därför lärt sig att sko. (nån som har tråkigt får gärna räkna på hur mkt vi har sparat på det! Har haft i genomsnitt 3 hästar som skos regelbundet i alla dom åren)

364 000kr :crazy:

på ett ungefär...

Snabb överslagsräkning, 3 hästar, skoning var 6:e vecka. Tog 700kr/skoning som snitt. Det är ungefär 520 skoningar på 20 år vid 3 hästar.

Ska nog inte klaga nästa gång jag behöver slå på en tappsko eller behöver verka, här finns pengar att spara!! ;)
Vi hade 11 hästar som mest och jag vågar inte tänka på vad det kostade... Även om jag "gick skola" hos en duktig hovis och fick lära mig sko och verka så tycker jag inte att jag är duktig nog att sko. Ska nog repa kunskaperna efter det här och göra "de vanliga" skoningarna själv iallafall!! :idea:

ojj.. det va inte dåligt..

sen är det ju inte bara för att det är billigt som det är bra att sko själv.. utan för att man kan sko om när man vill. man måste inte vänta på att hovis ska ha tid. Man kan sko om inför ett lopp eller efter ett jobb om man inte tycker att det funkade och pröva nått nyss osv.

sen är det ju inte bara för att det är billigt som det är bra att sko själv.. utan för att man kan sko om när man vill. man måste inte vänta på att hovis ska ha tid. Man kan sko om inför ett lopp eller efter ett jobb om man inte tycker att det funkade och pröva nått nyss osv.

Mycket sant.
Då våran går barfota fram ganska ofta under löp så har jag varit den som tagit bort skorna före och satt dit dem efter, sparar tid och pengar!
Tyvärr har jag flyttat och kan inte ens närvara när han går löp som det är just nu och då är lite svårare... :(

Sen är man kanske lite bekväm när man haft en jättebra hovslagare och anlitar dem, det är ändock slitsamt att sko. Har man dessutom som jag en gammal whiplash-skada så "drar man sig för" att göra det själv oxå...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, jag är inne på banorna att köpa min första häst. Och undrar ungefär vad det skulle kosta i månaden? Samt vad det är man behöver...
Svar
16
· Visningar
2 087
Senast: Rialavargen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 673
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 149
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
20 158
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka