Mananalys?

Fast hur kan det var livstid om man mäter halter i manen? Om jag hade en häst som jag inte ville skulle få livstid hade jag ju bara klippt av den manen, den nya som växer ut visar ju ingenting?
 
Fast hur kan det var livstid om man mäter halter i manen? Om jag hade en häst som jag inte ville skulle få livstid hade jag ju bara klippt av den manen, den nya som växer ut visar ju ingenting?

Men det skulle se rätt misstänkt ut med en häst utan ett hårstrå på svansen. Hur förklarar man bort det? 😄
 
Någon som gjort mananalys?
Vad tyckte ni?

Lurendrejeri. Om du använt pälsglas som exempel på man o svans. Det innehåller kemikalier. Vad visar i sådana fall mananalysen?
Ta i stället ett blosprov för att få reda på hur din häst mår om det är något du tror är fel,
 
Nej jag skulle inte lägga pengar på det. Jag litar på vetenskapen och min egen fingertoppskänsla av hur min familj och mina djur mår. Därför mockar jag själv för att se hur magen är, jag går med min hund och slänger alltid ett getöga på skitkorven. Mycket information kan man få genom att skåda skit. Skitanalys hos företag gör jag däremot ;-)
Man får fram mycket information bara av att betrakta hår, hud, hållning, ögon/öron, gång och temperament. Utifrån ovan så vänder jag mig till veterinär eller läkare vid behov och tar det därifrån.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En vinter i Frankrike tycks ha gjort honom gott. Global Etalon pulveriserade motståndet i sitt uttagningslopp till Konung Gustaf V:s Pokal.
Svar
0
· Visningar
63
Senast: Gunnar
·
Mat Jag har några urbrunna ljusglas som jag tycker är väldigt charmiga, och skulle vilja ha som dricksglas. Plast använder jag bara sådant...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: starcraft
·
Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp