Mannskaps sadel!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bubben91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 836
B

Bubben91

Finns det någon som har en mannskaps sadel och rider i???
Vad använder ni i så fall under den??

Min sadel är väldigt hård så jag har köpt en rumpvärmare för westernsadlar. Detta tror jag kommer att bättra det hårda. :idea:
Funkar det inte så vet jag inte vad jag ska ta mig till för alla sortes gelsitsar är för små. En mannskaps sadel är trots allt väldigt mycket åt westernsadel till. :d
Under har jag en westernpad, men om detta inte räcker ska jag fixa en westernfilt också.

Är det någon som känner igen problemet??? :confused:

Sv: Mannskaps sadel!

jag köpte en rumpvärmare från b*rjes o den passade tycker att det blir lite bättre men det bästa är nog nån gelsits..
under sadeln kör jag vanliga schabrak o det funkar prefekt.
så här ser det ut www.fotogalleriet.se/pic267588 (tänk inte på klumpen på hästen.)

Jag har en sån där gelsits från Hööks som jag använder när jag rider på ridskolan, deras sadlar är så j-kla hårda i sitsen annars.
Men den sitsen är jättego att sitta i :) Men den kanske också är för liten?

Japp det är den jag har tittat på. Den är för liten.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
985
Senast: Angel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 415
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka