Mansbebisar på jobbet

Jag hade en riktigt bra chef på mitt förra jobb, saknar honom så ! som sa till mig stå på dig gör det DU ska och låt ingen trampa på dig du är alldeles för bra för det . Det lever jag efter nu på detta jobb med , och vi har flera jättebebisar av bägge kön . Jag stöttar bara så ingen kund blir lidande annars får de "sopa undan sin egen skit" . Tyvärr är ledarskapet här uselt så nån bättring kommer nog aldrig ske om inte någon av dem byts ut . Men har känslan av att denna arbetsplats samlas människor som antingen inte kan få något bättre eller inte har några ambitioner.
Jag tog detta jobb för att kunna flytta till min särbo inom en rimlig framtid, så det fungerar att vara här när jag vet att jag är på väg vidare ............
Så mitt svar är gör ditt jobb bra , låt de andra sköta sitt ! Du vinner inget på att hela tiden hjälpa andra tillslut blir ditt eget arbete lidande
 
Så de är fullt medvetna om att deras ickeagerande, att de inte gör sitt jobb, skapar problem - och deras lösning är att andra "hjälper" dem genom att kontrollera om de har gjort sitt jobb och påminna dem? Låt mig föreslå löneavdrag istället.

Jag hade inte kunnat ha sådana kollegor.

Nej jag hoppas inte det är så illa. Det var mer en kommentar ang hurvida mitt (och andras) engagerande skapar konflikt/ses som gnäll, att vi inte verkar vara där att ett gäng tycker si och det andra så. Vi verkar ha hyfsat gemensamt mål. Det ang att de vill ha "hjälp" är inte med det faktiska arbetet utan hur vi kan kommunicera och hjälpa varandra med ens egna olika personligheter. Mig påminner de tex om att ta rast, inte stressa och i många fall säger åt mig att de fixar den o den arbetsuppgiften för att minska min stress. Övervägande är det ju så att det är mindre organiserade som får problem med att det blir fel och inte hinns med pga bristande planering, inte så att det medvetet låts bli att göra uppgifter (tänker jag iaf).
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 444
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 711
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp