the_connemara
Trådstartare
Alltså jag vet inte men: skulle det underlätta om ni tillsammans planerade arbetsuppgiften INNAN och du lade ansvaret lite på honom? Typ: Hur tycker du att vi ska lägga upp det här så att vi får det gjort på utsatt tid? Och så får han komma med en arbetsordning där du är noga med att ni verkligen delar på uppgiften. Sen gör du din uppgift men inte hans.
Visserligen blir du "projektledare" (dvs dadda) även då men ...![]()
Det hjälper ibland men jag mår numera lika dåligt över det känns det som? Jag saknar ju mest att alla ska dela ansvaret över vår planering av vår tid sas.
Jag gillar (älskar!) att planera, strukturera och effektivisera och är engagerad på väldigt många håll redan. Men mycket av det jag engagerat oss alla i för allas trevnad är också sådant som bara inte görs/följs osv så nu försöker jag fokusera mer på större saker. Styrande dokument tex som granskas, där det blir tydligare hur många uppgifter vi behöver hinna med tex för annars var det så mycket som var helt osynligt för en del. Nu står de åtm på ett papper (som ofta inte läses i aktuella fall) typ.
Till tråden.
Ursäkta om det blir rörigt men det är alltså inte så att jag blir stressad av bara en kollega/chef utan det är lite större än så för mig (och kollegor lika mig såklart), jag är inte intresserad av att gnälla eller ställa oss emot varandra utan jag önskar bara att jag personligen kunde hantera detta faktum lite bättre för minskad stress hos mig själv i första hand.
Det är alltså ett problem som ofta är uppe och jag själv har blivit milsvitt bättre på att just helt släppa andras uppgifter men det är för jäkla svårt att "släppa" mer på den övergripande kollen. Vilket jag i min roll inte ens SKA göra, det ingår för mig i min roll att ha en viss koll. Bara att den blir så stor när många andra på olika nivåer helt enkelt inte har den.