Mardröms ritt!!!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare fritzo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 308
Sv: Mardröms ritt!!!!

Jag trillade av i förrgår när jag var påväg hem och jag galopperade in på n väg som min häst får för sig att börja bocka .. jag satt kvar några steg sen åkte benen upp och jag studsade en sista gång på hennes rumpa sen for jag i baken med rumpan före... Ont gjorde det och ingen mobil hade jag med mig men som tur var kom grannen som bor precis vi vägslutet.. Och sen komm mamma som hade sätt oss rida på åkern från vägen och när hon komm komm det en häst ut från vägen i full galopp så då hade jag tur..

Även om man själv inte kan ringa så kan den som hittar en om den är lite snabbtänkt kolla i telefonboken efter "mamma" eller "pappa", de brukar alltid finnas inlagda och ganska ofta hittar man dem redan i "senast uppringda".
Jag ska själv sätta en lapp på mobilen med "närmast anhörig" och mamma o pappas mob-nr. Även lägga lapp i plånboken om man sitter i bil och krockar el liknande. Har tänkt den länge men nu är det dags att göra det tror jag...

Hästar som skenar, är FARLIGA hästar! Och, man släpper väl inte en häst i en uppförs backe i galopp?

hej alla!

fick nu i em lite mer info hur hon mår, de va ju 2 frakturer på armen o på kind benet en fraktur ej käken, några brutna revben oxå. ev. en fraktur i andra armen oxå, dubbel seende på höger öga, kraftig hjärnskakning.

ansiktet var värst, ev var näsan oxå bruten ansiks kirurgen skulle komma o kolla till henne. ev. operation av ansiktet pga av frakturen o alla revor mm... hon såg hemsk ut!

tur var att hon inte bröt nacken el skada ryggkotor. hennes ridhjälm räddade hennes nacke o huvud sa läkaren, hon har en hjälm som sitter väldigt bra på huudet, som oxå sitter en bit över nacken. så en bra hjälm är ett måste.

men de lär dröja innan hon e helt kry igen. *stackarn*

hästen mår bra, lite omtumlad förstås, sadeln gick sönder, nästan hela kopan revs av, tränset gick sönder o tyglar, men de är ju materiella ting som går att ersätta.

Usch , usch . Fruktansvärd . Liider med er . Hoppas det går bra för henne // Eliiin

vad bra att det gick "bra" me din kompis:) från och med nu kommer alltid mobilen va i fickan när jag rider har slarvat lite med det:o

//lollo

uschja.

för ett par månader sen var jag ute och skulle börja trava med min ponny som just då skulle igångsättas efter en senskada, och jag skulle bara skritta och trava lite lätt i skogen. men möter två skenande hästar från mitt stall. sitter av och försöker hålla min förvånade häst. jag får stopp på dom precis framför oss, och en kille i mitt stall springer och skriker att han inte vet var hans flickvän är. dom två hästarna sticker igen och min ponny blir galen. vi försöker ringa till flickvännen men inget svar. han springer iväg för att leta efter henne. min häst är helt vild och jag vet inte vad jag ska göra. försöker gå hem, men han trampar på mig och skenar hem. jag ramlar ihop och gråter och får panik, eftersom han absolut inte får galoppera. flick&pojkvännen kommer springande, ringer till en i stallet som kommer och hämtar oss. det värsta var att det är en ganska trafikerad väg som ligger mellan stallet och skogen, alldeles bredvid riksvägen, och man såg spåren i snön på båda sidorna om vägen.. alla tre hästarna hade klarat sig helskinnade som tur var. men jag grät heeela kvällen.

Knapplån

Appropå akuta situationer och att ha mobilen med sig.... Se till att lägga in en kontakt som heter ICE (In Case of Emergency) med nummer till de anhöriga som du vill ska blir ringda om något skulle hända dig. Det blir då lätt om någon hittar dig att få tag på en anhörig. Sprid det dessutom till så många som möjligt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 364
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag har ett 4- årigt camargue sto som jag har ridit in själv, var inte speciellt erfaren när jag köpte och förstod nog inte riktigt...
Svar
13
· Visningar
1 576
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 192
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form