Marinblå Hjälm!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TAphoto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 200
T

TAphoto

Hej alla Bukare!

Jag ska införskaffa mig en ny tävlingshjälm och jag vill att den ska vara marinblå! Jag ska köpa en CO/JW senare men känner att ekonomin inte riktigt håller just nu.

Jag har ganska rund huvudform och vill inte att hjälmen ska sitta för högt upp på huvudet. Det ska mest vara en "hopphjälm" men jag vill ju tävla dressyr också:D

Så langa bilder och tips på snygga hjälmar!

Sv: Marinblå Hjälm!

Här hade jag en Champion sammetshjälm:)
4D1.jpg

Det finnes en hjelm som heter Champion Grand Prix som finnes i marine, og som likner på CO/JW-hjelmen. Jeg vet ikke om den finnes i Sverige, men jeg har ikke sett den i Norge iallfall. Jeg har denne, men kjøpte den hos Derby Hourse i England. Pris cirka 900 sek. Du finner også hjelmer som likner på de dyre CO/JW-hjelmene i England, som er billigere. Noen av dem er også av merke CO, men av en annen modell enn de du iallfall får tak i i Norge. Antar at Sverige har omtrent samme utvalget i disse hjelmene, som Norge har.

Du kan köpa en charles owen wellington classic för halva priset (med frakt) från england

Lamicell Transformer?
Visserligen mer åt GPA hållet än CO/JW. Men jag har själv en Lamicell, och älskar den! :love:

jag har också en sån men den sitter ganska högt upp:( Dessutom regnar det in om man är ute o rider i regn :D

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 499
Senast: Edla
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras... 2
Svar
30
· Visningar
2 191
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka