Mark Todd flugtäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare The_grinch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 4 660
Sv: Mark Todd flugtäcke

Ett sånt köpte jag! Jättenöjd, det satt riktigt bra faktisk. Tyget är ganska kraftigt, känns som det är dubbelvävt, men blir inte för varmt. Och så billigt, bara 700 spänn! :)

Har du haft det i mkt varmt väder? Hur luftigt är det - om det blåser blåser det igenom då? Är de normala i storleken?

Många frågor...........:D

Men ohh, det såg ut som något min häst skulle gilla! Någon som vet var man kan få tag på det?

Jag har ett rätt så grovt paint sto och det sitter som en smäck !! Tyget är tätt men ändå så tycker jag att det blåser igenom. Hon blir inte så svettig heller tycker jag.... Bromsarna som vi har här biter inte igenom detta täcke !! :bump:
Och det enda ställe de kommer åt är mellan frambenen och lite bak, där sprayar jag lite MD mygg deo eller Skillingaryd.... Nu är både jag och hästen super nöjda och hon kan beta både dag och natt om hon vill !!!! Rekomenderas varmt !!! :banana:

Jag köpte det Mark Todd med hål för öronen och provade igår och det låg inte bra över huvud taget, drog sig snett och jättemkt tryck över bogarna. Provade ett Weatherbeeta också på den andra och det satt inte heller bra, det åkte tillbaka och drog på bogarna efter en tur fram o tillbaka i stallet...:(
Så idag blir det att ta hem horseware täcken och prova på hästarna....:crazy:

Varför ska det mesta med hästar vara så krångligt som möjligt? :confused: :D

Jag har ett sådant till min häst men jag tycker att passformen är dålig. Det kasar ner vid bogarna och har gett skav där. Har fått fodra täcket på egen hand i bogen med vanligt bomullstyg för att han ska kunna ha det. Letar just nu efter ett annat som jag ändå kan ha halskragen till, någon som testat Shires?
Jag har nästan bara Mark Todd täcken annars och de är kanon, sitter bra och har superkvalitet, men detta är jag mycket besviken på!

Ett halvblod på 165, han är inte jättekraftig men han är defenitivt ingen tunnis :D Horsewaretäckena sitter perfekt på honom.
Köpte var sitt Rambo Protector till dem istället och de satt jättebra över bogarna och överallt annars!!
Men hoppas att täcket sitter bra på din, förutom passformen kändes det verkligen som ett supertäcke för det priset!!

Liknande trådar

Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 605
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
632
Hästvård Min häst har varit väldigt besvärad av bromsar i år. Mycket värre än tidigare år men så tycker jag också att det verkar vara större och...
Svar
3
· Visningar
402
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Det här med muskelskador...
Tillbaka