Mark Todd flugtäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare The_grinch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 4 660
T

The_grinch

Är det någon som har ett sånt här? Hur är det isåfall?
bildtest.php

Det kändes luftigt och skönt och var billigt dessutom :)

Sv: Mark Todd flugtäcke

Jag har två sådana och är jätte nöjd med dom, Har även den tillhörande halsen som också är bra.

jag har och gillar bättre Mark Todds andra modell.. ganska hårt ("gummi"?) tyg så det ligger stadigare på hästen... en i mitt stall har det täcket du visade på bilden men jag gillar inte sånna "halkiga" täcken för dem halkar runt på hästen och ger skav...

bild på den jag gillar: http://www.topequestrianwear.com/bildtest.php?bild=produktbilder/1414.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag som tyckte att det såg så tunnt o luftigt ut, är ganska trött på dustbustern jag har nu som hästarna alltid är lite varma under...:( Men ger det skav till hästen i ditt stall? Bogarna eller?

Sanette: Detta ligger på runt 800 - 900 ink hals tror jag.

ja bå bogen och manken och manen vid manken... altså det ligger ju som slickat på hästen så det blir ju ganska stor friktion...

Tittade på det igår, men dels avskräckte priset (1 099kr där vi var) och när vi gjorde "luftighetstestet" (försökte blåsa igenom materialet) var det m e m helt tätt.

Jag vill att hästen bättre ska kunna tillgodogöra sig lite vindpustar, vår kuse blir mer irriterad av värme än av flugor på rimliga nivåer...

Vi fastnade för ett täcke utan hals, då vi tror att halsen är det ställe de irriteras minst (med huva och täcke med magplatta plus flugmedel är i alla fall vår rätt bra utrustad)

men priset är det värt ! (om man tex köper Bucas som kostar 1600!!!)
jo ni kanske inte har världens fetarte blimnningar som biter igenom allt? hehe det har vi och Rambo och Mork Todd täckena är de enda som funkat :)

Har sett Mark Todd-varianten och den fungerade bra här, men som sagt - vår reagerar mer på att det blir varmt än på flugorna.

Något att vara uppmärksam på om man väljer hals, är att det faktiskt blir rätt tätt uppåt på de modeller som har extra foder vid mankammen. Värme stiger... Men utan fodret skavs manen.

Rambo tävket har ett jättetunt tyg vid bogen och mankammen... dock skulle det inte gjort så mycket om halva manen på min unghäst rykte av :angel:

Det lät ju inget bra :( Min ena får bogskav av Dustbustern, vet inte om det är från V-spännena så jag vet inte riktigt om jag vågar köpa ett till horseware... Ska till Falsterbo så jag får väl kolla hur utbudet ser ut där! (där finns väl det mesta :) )

Hej ! Jag köpte ett Mark Todd täcke i går och det var det absolut bästa jag någonsin haft. :D Vi har MASSOR av broms och hästarna står i ligghallen hela tiden... Detta Mark Todd hade allt !!! Jätte stor och bred svandlapp fastsydd i sidorna, stor och bred maglapp, helhals med täcke upp över öronen med hål för öronen och ett jätte bra svalt material. Jag är super nöjd, dessutom kostade det "bara" 715:- !!! :bump: Och bromsarna biet inte igenom !! TACK !!!

Biter !! :D Skulle bara säga att nu betar dom igen det är glädje !!

Jag köpte också ett sånt i dag, ska upp och prova det på pållen snart. Men är skeptisk till öronhålen, blir det inte obehagligt om täcker strammar runt dom?

Hoppas du blev nöjd ! Jag tycker att det funkar jätte bra med öronhålen, halsen är väl tilltagen och det stramar inte när hon äter.
Jag är fortfarande supernöjd !!! Jag var såååå förvirrad innan och visste inte vilket täcke jag skulle köpa. Man vill ju att det ska bli bra, det är ju lite pangar i alla fall !! Ett suuuuper täcke !! :banana:

Liknande trådar

Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 605
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
632
Hästvård Min häst har varit väldigt besvärad av bromsar i år. Mycket värre än tidigare år men så tycker jag också att det verkar vara större och...
Svar
3
· Visningar
402
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka