Märka cykel

MissFideli

Trådstartare
Jag tänkte börja cykla igen, men efter en lite underlig händelse för några år sen som vissa kanske kommer ihåg, så vill jag ha cykeln märkt med mitt personnummer eller namn. Pratat med några, men dom vill ha kvitto förstås, vilket jag inte har kvar.
Kom med bra tips hur man kan märka sin cykel på en hållbart och bra sätt!!

Sv: Märka cykel

I kommunen där jag bodde tidigare kunde man låna hem märkpenna från polisen.

Stansa in det i ramen :)

Då vill det till en vinkelslip innan det försvinner, stansar är inte så dyrt att köpa och du kan göra jobbet själv.
Med stansarna kan du dessutom göra annat med, tex namnbrickor till nyckeln, jag brukar göra namnbrickor till hästens täcken som jag sätter fast i bogspännet.

Senast ändrad:

Köp ett set med stansar och en hammare.

stansar-fr-metall_24737672.jpg

Ta en stans, slå ett lagom hårt slag så får du första bokstaven och sen fortsätter du :)

Det är dessutom kul, så se till att ha ett gäng saker i metall som behöver märkas ;)

När jag fick en cykel i min ungdom så ristade pappa in mitt personnummer i ramen på den.
Efter ett antal år så blev den stulen en natt så då tänkte jag att jippi nu får jag köpa ny cykel men efter någon vecka ringde de från polisen och hade fått in cykeln. Kan tänka mig att mamma han tänka många tankar när de ringde från polisen och sökte mig innan de hade hunnit berätta ärendet.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 654
Senast: sardellen
·
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: saltakatten
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 981
Senast: Sassy
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?