Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag rider också alltid med hoppsadel. Men mkt för att jag brukar aldrig sitta i ridhuset och bara rida ren dressyr utan det jag gör är ju sånt som underlättar i hoppningen sen.
Sen trivs jag själv inte i dressyrsadel heller.
okej neää jag rider också ungefär som du skänkelvikningar, öppna sluta. Rider jämt i dressyrsadeln ute i skogen också, men har man en skön hoppsadel funkar det säkert att rida dressyr i den
jag rider bara i min hoppsadel även när jag rider markarbete/dressyr. funkar alldeles utmärkt, tycker bara det känns annorlunda och konstigt när jag rider i en dressyr
Jag äger bara hoppsadlar och rider således alltid i hoppsadel. Har lyckats utbilda min ena upp tom Prix S:t George ändå...
Är inte lika ambitiös med alla hästarna i dressyren, men unghingstarna ska ju ändå klara bruksprovet så de måste ju vara välridna, och det går utmärkt med hoppsadel.
Kropp & Själ Jag tycker att du tänker väldigt klokt när du funderar kring att det vore bra för dig att bli mer självständig från dina föräldrar.
Jag...