Markarbete i hoppsadel?

Sv: Markarbete i hoppsadel?

Jag rider också alltid med hoppsadel. Men mkt för att jag brukar aldrig sitta i ridhuset och bara rida ren dressyr utan det jag gör är ju sånt som underlättar i hoppningen sen.
Sen trivs jag själv inte i dressyrsadel heller.

okej neää jag rider också ungefär som du skänkelvikningar, öppna sluta. Rider jämt i dressyrsadeln ute i skogen också, men har man en skön hoppsadel funkar det säkert att rida dressyr i den :)

jag rider bara i min hoppsadel även när jag rider markarbete/dressyr. funkar alldeles utmärkt, tycker bara det känns annorlunda och konstigt när jag rider i en dressyr:angel:

Om du inte rider så där jättemycket dressyr och tränar mycket så klarar du dig säkert gott och väl med hoppsadeln.

Jag äger bara hoppsadlar och rider således alltid i hoppsadel. Har lyckats utbilda min ena upp tom Prix S:t George ändå...
Är inte lika ambitiös med alla hästarna i dressyren, men unghingstarna ska ju ändå klara bruksprovet så de måste ju vara välridna, och det går utmärkt med hoppsadel.

På min utbildning rids hoppning och markarbete i hoppsadel och dressyr i dressyrsadel.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Elo
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: Shixle
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 668
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka