Markarbete i hoppsadel?

Aliina

Trådstartare
Vad tycker ni om att rida markarbete med hoppsadel, jag har sett att malin baryard gör det rätt ofta på filmer, barbacka tex.
Markarbete, alltså lite över bommar och så.
Grejen är att jag fortfarande inte vet om jag ska köpa dressyrsadel, jag tävlar bara i hopp, och är inte så ambitös vad gäller dressyren, jag rider bara dressyr lite för skojs skull, mest markarbete blir det.
Så tror ni att det räcker med hoppsadel för min del? :)

Sv: Markarbete i hoppsadel?

Det kan väl eg bara du och din tränare svara på. Jag skulle må dåligt om jag var tvungen att rida i hoppsadel varje dag. Fast jag är å andra sidan dressyrryttare, min hoppsadel har jag mindre äön en gång i månaden...

Tänk vad välriden och fin hästen skulle bli om du inhandlade en dressyrsadel och red för dressyrtränare :angel: ja jag är dressyrryttar :D

Men det där känns det som att bara du kan svara på, men om det bara är över bommar och sånt så klarar du dig nog bra med enbart en hoppsadel. Ska du däremot arbeta, samla och inverka för sätet underlättar det en hel del med en dressyrsade!

köpte min första dressyrsadel för 3 månader och var såld på en gång :D, har tidiagre ridit i alroundsadlar, men tkr inte alls man sitter lika bra i dom. Så beror väl på vad man menar med dressyr men jag skulle inte vilja rida dressyr i hoppsadel.

alltså den dressyr jag rider när jag väl rider är inte piaff och piruetter precis^^ mer att få hästen i form, skänkelvikningar,bommar, tempoväxlingar och så..det är liksom inget seriöst:)

jag använder min hoppsadel nr jag jobbar med bommar eftersom jag vill ha lite kortare läder, tycker absolut att det räcker med hopp.
Men jag har en dressyr oxå eftersom det underlättar ngt enormt.

hmm det verkar som jag får ta och köpa en dressyrsadel iaf...suck:D

Hade dressyrsadel på ponnyn det sista året jag hade honom. Innan dess red och tävlade jag dressyr upp till LA med allroundsadel.

Sen jag köpte stor häst (2005) så har det bara blivit hoppsadel vad jag än ridit. Tycker det är bekvämast och det funkar bäst för mig att rida i hoppsadel på den nivån jag rider.
Funderar på att starta ngn liten dressyrtävling på stoet, och inte kommer jag köpa en dressyrsadel bara för det. Hoppsadeln duger.

Jag är väldigt seriös i min markarbetsträning med mina hästar och har bara hoppsadlar. Tycker det går minst lika bra.
Det är ju ändå i hoppsadeln som du ska hitta en bra balans och sits i.

Jag skulle aldrig investera i en dressyrsadel, då skaffar jag hellre en ny hoppsadel.

Jag har en dressyrsadel som är jätteskön o så men det blir mest att jag rider i hoppsadeln oavsett vad jag rider ändå. Känner mig så låst o sen har jag inte hästar som går stadigt och som det är enkelt att sitta på o trimma hela tiden o då tycker jag det är lättare i hoppsadeln, har inga problem att positionera mig bra i den.

även om du rider dressyr så är inte hopphäst-dressyr riktigt samma sak som dressyrhäst-dressyr.... så är du hoppryttare ser jag ingen anledning att ha dressyrsadel dom dagar då du inte hoppar.

om du däremot vill tävla i båda grenar är det bäst med en av varje.

Okej tack det håller jag med om:D då köper jag ingen dressyrsadel och sparar några tusingar:D

Rider bara i hoppsadel! Även när jag rider dressyr för tränare :o Har även planerat att tävla dressyr i vår, i hoppsadel :angel:

Så om jag var du, skulle jag inte köpa en dressyrsadel. Spar pengarna och rid lektion för en duktig dressyrtränare istället :idea::D

Mvh Jordgubba :)

Jag har både en dressyrsadel och en hoppsadel, och ja jag använder båda två.
Skulle inte klara mig lika bra i bara en.
Fast sen tar jag seriöst på dressyren också och vi är ute och tävla en del även i dressyr.

Jag har en av varje. Men när jag ska träna markarbete med bommar osv väljer jag alltid hoppsadeln.

Okej men jag fortsätter i min hoppsadel så länge och om dressyren blir senare köper jag nån billigare begagnad dressyrsadel:D

Jag hade en dressyr sadel och en allround mot hopp, jag kan säga att jag red kanske sammanlagt 10 gånger i dressyrsadeln! :angel:
nu hänger båda dom sadlarna och samlar damm, dom blev lite för trånga nu på slutet så då köpte jag bara en hoppsadel, och det räcker bra för mig! :p

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Elo
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: Shixle
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 669
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka