Bukefalos 28 år!

Markberedning med grisar

Fria

Trådstartare
Jag har tänkt att skaffa några grisar för markberedning av ca 1,5 hektar mark som har stormfällts. Tanken är att grisarna ska "röja upp" sly och annat, sen ska jag rensa bort en del stubbar och fixa till betesmark. Jag är dock helt novis vad gäller utegrisar. Var kan jag lära mig mer, finns det någon websida eller någon bok att rekommendera.
 
Sv: Markberedning med grisar

Jättekul
Vi har haft utegrisar ,helt enormt roliga o intressanta djur ,vi har skrattat jättemycket åt våra grisar.

Dessa enorma djur kunde ena minuten böka upp STORA stenar ,minuten efter med samma tryne stå en halvmeter från eltråden o känna att strömmen var på. Bädda sina bon med små pinnar dom hitta ,noga prova så att grenbiten hamna på rätt ställe.

Spontana djur ,klia det på rumpan ,satte dom sig ner o grugga rumpan mot marken ,såg väldigt kul ut.

Ett misstag vi gjorde ,va att stänga av strömmen ett tag ,när vi trodde dom lärt sig att det var ström på tråden ,det ska man inte göra.

Lycka till
Glöm inte att iakta dom ,de är dom roligaste djur jag har haft ,och jag har haft en del.
 
Sv: Markberedning med grisar

Linderöd verkar jättefina, tack för tipset.
Skulle bli jätteglad om någon ville maila bilder på huset till era utegrisar.
 
Sv: Markberedning med grisar

Vad vill du veta, ang grishus? Jag är kass på att lägga in bilder.

Linderödssvin är mysiga. Sociala och lättlärda. Samtidigt är dom intelligenta och hittar gärna på sätt att ta sig ut, om dom inte gillar hagen. Dom kan hoppa också!! :o

LIA
 
Senast ändrad:
Sv: Markberedning med grisar

Var kan jag lära mig mer, finns det någon websida eller någon bok att rekommendera.

Jag har pm:at dig en jättebra länk till ett annat forum.:laugh:
Man får ju inte länka till andra forum här.....:crazy:
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 261
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Lantbruksdjur Ska köpa nya får efter en tid utan. Har en jordbruksfastighet med inriktningen "Skogsförvaltning" och har blivit avrådd av den revisor...
Svar
5
· Visningar
1 637
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 161
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp