Märken på läderstövlar

Har Cavallo och är jättenöjd med dem. Har haft dem hur länge som helst och de ser fortfarande snygga ut. Har visserligen aldrig haft nåt annat märke så jag har inte så mycket att jämföra med, men ändå...

Ok jag har precis köpt ett par Sergio Grasso. Jag har ju inte använt dom så mycket än, men än så länge är jag nöjd... Jag har ju inget annat att jämföra med heller...

Sarm hippique (osäker stavning) Jättesnygga o sköna! har med dragkedja bak o snörning fram. mjuka o smidiga, högre utsida.
har och har haft cavallo också men ja tycker att de är lite för osmidiga (hoppryttare)
Så ska ja köpa nya nångång igen så tänker ja köpa SH! :)
har haft dem i 3 år nu o de blir bara snyggare! ( mina e rödbruna o färgen blir bara finare o finare)

Jag har ett par petrie och dom är helt klart bäst!
Har inga nackdelar med dom :)

Sarm Hippique, med dragkjedja och utan snörning.

Hade Petrie förut tycker att de var för hårda. Trivs jättebra med Sarm. Mjuka och smidiga, lätta att få på och av. Enda nackdelen som jag kan tänka mig är att använder man dom varje dag tror jag inte de håller lika länge som hårdare stövlar.

Mina stövlar är oxå ganska mjuka om man jämför med cavallostövlarna jag tänkte köp, så jag funderade oxå på om det kunde minska livslängden... Är det ingen som har Sergio Grasso??

Jag har Mountain Horse Sportive, och de är kanonsköna!
Låååång dragkedja utan trassel att få på stövlarna, inget ont i fötterna, och resår i skaftet.

Rekommenderas!

har två par levadstövlar. Är mycket nöjd, enda nackdelen är väl att dressyrstövlarna inte har en såndär guldplupp mitt på den höga utsidan :o :D Det tycker jag är snyggt.
Fördelen är väl att levad finns i nästan alla storlekar hemma på lager.

har ett par sergio grasso, har haft dom sen -98 och använt dom praktiskt taget varje dag och inte (tyvärr) varit för aktsam med dom...men dom hela fina innu,dock börjar insidn bli väldans tunn *gråter*

har ett par Sarm Hippique, de e så himla goa.
har inte hafft något annat märke, tycker de är så bra så bra så!

har ett par mountain horse, (high rider?) minns inte riktigt.. men det är en kraftigare fotdel på dom. dragkedja och resår i skaftet. Jättesköna :)
passar mig bra eftersom jag mest bara rider i skogen.. känns som en rejälare stövel för sånt :)
Gillar dom så mycket att jag köpte "vintermodellen" oxå :)

jag har också mountain horse sportive high rider och är jättenöjd.

kostar endast 2000;- och man får mycket för pengarna!

Har Mountain horse high rider, dom är super förutom dragkedjan som har fått bli utbytt :(

//Sheena

Har ett par Sarm Hippique. Tycker att de är lite fula i lädret och att dragkedjan kärvar lite. Det blir inte det märket nästa gång tror jag.

jag har ett par höga kusten stövlar från hööks.

fördelarna med dom är att dom är mjuka och sköna direkt(man behöver inte gå in dom). dessutom är det praktiskt med gummit över foten när det är lerigt/blött ute. jättebra allroundstövlar!!

nackdelarna dåå. dom är ju inte direkt "eleganta" till tävling, men dom duger ju(själv planerar jag att köpa nya bara därför :crazy:). dessutom blir dom väldigt hala under foten efter ett tag . livsfarligt på vintern!! sen tycker jag också att dom är lite korta i modellen. jag skulle gärna ha några cm extra.

:)

Har Tampa, mkt nöjd. Mkt mjuka o följsamma i lädret. Kostade 2000 på Henrikssons, men dom har slutat sälja dom men det finns säkert andra butiker som har Tampa!

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
710
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 375
Senast: Silje
·
Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
625
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka