Märken på läderstövlar

Har ett par Cavallo.. Är lite seg håller fortfarande på O gå in de :o

Jag har Levad modell Kadrilj (billigaste alternativet)
Jag har inte haft de så länge, men är jättenöjd.
Vet en kompis som haft sina Levad i fyra år och de håller än. Har fått laga dem ett par gånger, men hon sköter dem inte alls så det är inte så konstigt.

Har haft mina cavallo i 5 år, helt otroligt sköna! Fortfarande jättefina och ser knappt använda ut!
Har precis fått hem mina nya Petrie, håller på att gå in dom, bandagerar knävecken för jag får stora blodiga skav där annars.. :o Men med tiden blir nog de med sköna... :)

Har ett par måttbeställda Parlanti Roma med dragkedja och snörning. Underbara nu när jag "ridit in" dom. Var hemska innan :) men är mycket nöjd, underbar kvalitet :).

MH hjigh rider, jättenöjd med de, förutom att jag råkade paja kardborren högst upp i vintras när jag red barbacka...skulle dra på mig de (de glider ner pga ½ strl för stor)

Annars mycket sköna! mina första läderstövlar, jättenöjd (billiga och lite rejälare stövlar älskarjag :smirk: :love:)

Jag har en dressyrmodell från Cavallo, har haft dem i närmare 15 år, så nu är det dags att köpa nya :)

Petrie. Extremt hårda i början dock... Ser fortfarande som nya ut efter 9 år!

Sv: Märken på läderstövlar

Har ett par Mark Todd grand prix(? Fick dem när jag fyllde år så jag är lite osäker...Men tror att de är så de heter). De är framförallt jättesköna! Mjuka men ändå stabila och supersköna i foten. Kostar ca 3700. lädret är ngt matt. Snörning. Det som går upp på utsidan av knät kan vara ngt stort. Annars är de snygga.

Har ridit i jodphurs från eql och leggins från dyon tidigare och är nöjd med dem. För några år sedan hade jag mountain horse, men tycker att de stövlarna är lite fula och har kass dragkedja.

*kl*

Har ett par Vero Cuic (stavning??)
Trivs jättebra med dom. Var sköna att både gå och rida i redan från början och inte särskilt dyra heller.

jag har ett par Roberto Porrecca, italienska m dragkedja o snörning.
dom är jättebra, kanon dragkedja min kompis har likadana som hon haft nu i 4år utan att de gått sönder.
billiga va dom också 1800:-

Åh, jag vet att du pmade mig om adressen dit, men jag har tappat bort den, kan jag inte få den igen ? :D

*kl*

Har ett par Cavallo Piruette. De är supersköna. Kostade 6,000 spänn måttbeställda och med dragkedja längs med smalbenet.

Mina andar gamla Cavallo är 14 år gamla och hänger fortfarande med. De är iofs verkligen på sista versen, därav mina nya Pirouette.

Köper man de dyrare modellerna så får man boxcalf läder och det är inte alls lika hårt som i billigare modeller.

Har oxå dessa !!dom är super duper , man får mycke för pengarna!!

Sv: Re: Märken på läderstövlar

jag har mountain horse, med dragkedja bak och ingen snörning.
de är jättebra och jag har inga nackdelar med dom. dock mina första "riktiga" stövlar så jag har inget att jämföra med.

Jag har ett par Sarm Hippique.:)Med snörning och dragkedja. Tycker dom är jättesköna och snygga! Dom är sköna redan från början, inte stela som vissa andra stövlar är i början.

Oj, det här var en gammal tråd.

Kan ju uppdatera med att jag nu har ett par Ariat-stövlar med snörning men utan dragkedja. Fantastiskt sköna och snygga också tycker jag. Mycket nöjd med dem. :) Sarm-stövlarna har jag sålt.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
710
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 374
Senast: Silje
·
Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
625
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka