Märket Tattini.

hellboy

Trådstartare
Hittade detta märke här på internet och ha sökt på det men inte hittat så mycket om det.

Har bara hittat två återförsäljare för det.

Ska jag vara ärlig så ha jag aldrig hört om det innan..

Så vad är detta för märke ?

Är det värt priset ?

Hur är kvaliten på produkterna ?

Skulle ni vilja berätta allt ni vet om detta märke och gärna för och nackdelar om det...

:D

Sv: Märket Tattini.

Jag har en tattini hjälm som jag är väldigt nöjd med. Lätt, rätt bra ventilation och skön passform :) Några andra saker har jag ingen erfarenhet av

Jag har en hjälm därifrån som jag är nöjd med, den sitter bra och så. Har inte haft den så länge eller så mycket (har som tävlingshjälm) så jag kan säga om det är något fel med den :p

Jag har lite grejer från Tattini.
Bla. en luva som är väldigt välgjord med en fin design.

Priset kan jag tyvärr inte yttra mig om då jag plockade på mig förra året under Dublin Horseshow i all hast.
Jag gillar kvallan i alla fall.

Jag har ett par ridbyxor därifrån. Jag har haft dem i ca ett år nu och de har hållit kvalitet och färg väldigt bra. Väldigt välsydda och bra passform också. Så jag tycker det är bra kvalitet, men jag kommer inte alls ihåg vad jag betalade för dem så priset kan jag inte uttala mig om. Men jag antar att de är värda priset iallafall, med tanke på hur bra jag trivs i dem och att de fortfarande ser ut som nya :)

Jag har en softshell jacka från Tattini. Förutom lite konstig passform, som gjärna ger en stor bula på magen, så är den väldigt bra. :)

Det verkar som att märket är bra och ha bra kvalitet .

Men verka oxå som att de inte finns så mycket ute på marknaden .
Eftersom jag bara ha hittat två återförsäljare .

Varför kan det vara så?
Är de svårsålt eller. För höga priser på dom..

Tycker dom ha mycket snygg .;-)

Jag har för mig att Tattini är ett rätt nytt märke och börjar bli mer populärt. :)

Kom på att jag har en Tattini grimmma också, som är både snygg och slitstark. :)
Jag vet inte hur det är med dom andra kläderna men jag behövde iallfall ta en storlek större än vanligt. Säljaren sa att dessa italienska märkena oftast är väldigt små i storlekarna.

Jag har haft nån hjälm från dem, har en klippmaskin och lite annat. Tycker kvalité och pris speglar varandra bra.

Har haft ett par ridstövlar därifrån. Var billiga kostade runt 3000:- och det var helt ok kvalitet för det priset:)

Jag har ett vitt schabrak från tattini. Har dock endast använt det 1 gång så kan inte säga så mycket om det annat än att det är fint och har bra passform. Jag köpte mitt under GBHS 2011, där fanns en hel monter full med tattini grejer.

Tattini är ett märke som funnits i massor med år. Jag kom i kontakt med märket första gången när jag flyttade till Irland 1998. Det är inget speciellt, lite som Hööks ungefär. Vissa grejer är bra andra är dåliga. Men det är inget lyxmärke precis utan lutar mer åt budgethållet.

Oki.. För kolla man på prisernqa så tycker jag dom är lite dyra .
Tränsen ligger på minst två tusen och klläderna. Är inte billiga heller .
Kanske en del men en jacka för över tre tusen .

Ha bara hittat två återförsäljare av märket och de är shultsridsport och tattinis egna sida .

Vilka ha ni köpt av ?

Googla man efter återförsäljare så hitta man inget ..

Vi har en återförsäljare här i stan som säljer nästintill bara Tattini. Har aldrig köpt något därifrån men har klämt lite och tycker att det skiljer ganska mycket i kvalité bland produkterna.
Schabraken, ridbyxorna och läderprodukterna känns t.ex jättefina. Deras hästtäcken och övriga kläder känns å andra sidan rätt klena och tråkiga. Men det är väl en smaksak kanske.

Jag har ett schabrak från Tattini, köpt för några år sedan på rea. Snyggt, bra och hållbart, dock tycker jag att de är ganska dyra i normalpris...

Jag har ett par cerise-rosa, tygskodda ridbyxor från Tattini, och dom är väldigt sköna! Har inte blivit noppriga alls, vilket jag trodde att dom skulle bli med tanke på att detta är deras billigaste ridbyxa.

Köpte på grund av fägen kan jag tillägga :D Tycker dock att dom verkar ha lite höga priser på sitt övriga sortiment... Har ingen aning om t.ex täcken håller nån kvalitet jämfört med priserna s.a.s

Har lite grejer från tattini.
jättefina stövlar som är sköna och i bra kvaité.
3-4 schabrak, helt okej
ett stalltäcke, impulsköp aldrig använt så kan inte riktigt uttala mig om det.
4 nylongrimmor. okej, typ som vilka grimmor som helst.
Och senaste köpet är en jacka i bombermodell svart m röda detaljer, inte så mkt använd än men jag tycker den är riktigt snygg.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: Emuliiaa
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi Jag försöker hjälpa min släkting att skriva ett juridiskt giltigt testamente. Ja, jag vet att det enklaste och bästa är att gå till en...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka