Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Jag vet inte exakt vad LL kompenserade för (och när det gäller att käka dig så hade jag ändå stoppat det). Men det jag påpekat till LL var Qs hintar om att hon hade info och att det skulle bli tydligare när hon dog samt att LL avslöjade i leken att vi inte glömt käka (det händer ju att ulvar låter bli av taktiska skäl, t ex om de tror eremiten ska stoppa). Om vi valt att käka eller ej är ju inget som ska redovisas öppet.

Lyan var missnöjd och verkade lite ge upp samt klagade på att de inte kompenserats för att Qitis hintade och att jag råkade säga att ulvarna inte glömde käka, vilket jag inte visste att jag inte skulle säga. Var någon mer punkt med. Var inte säker på hur jag skulle lösa det men de visade för mycket missnöje, så det fick bli såhär.
Du gjorde ett väldigt bra @Sryoqwe som LL för första gången :)

Jag tror att lyan trodde att goda sidan hade mer information/användbar information än vad de faktiskt hade? Vilket ju är svårt att se när man inte ser allt. Min uppfattning har varit att det varit hyfsat jämt mellan lagen typ hela tiden.

Jag tror att lyan trodde att goda sidan hade mer information/användbar information än vad de faktiskt hade? Vilket ju är svårt att se när man inte ser allt. Min uppfattning har varit att det varit hyfsat jämt mellan lagen typ hela tiden.
Nä, sammanfattningen visar ungefär vad jag trodde. Men vilka spionrader var det i paketen?

Nu är klockan lite väl mycket och jag har fortfarande inte hunnit skriva det jag skulle skrivit (har faktiskt inte bara bukefalos som ska skrivas på :cautious:). Har ni fler frågor som ingen annan svarat på tills dess får ni det imorgon.

Men hoppas alla har haft iallafall lite roligt. Jag trivs nog bra som LL, även om detta blev en inskolningslek för mig :)

Nu är klockan lite väl mycket och jag har fortfarande inte hunnit skriva det jag skulle skrivit (har faktiskt inte bara bukefalos som ska skrivas på :cautious:). Har ni fler frågor som ingen annan svarat på tills dess får ni det imorgon.

Men hoppas alla har haft iallafall lite roligt. Jag trivs nog bra som LL, även om detta blev en inskolningslek för mig :)

Du var toppenbra och temat var så roligt!

Åh vad irriterande att jag ändå var något på spåren men inte fortsatte åt det hållet!!

Sen förstår jag kanske inte kompensationen för det var ju extremt uppenbart att de goda hade noll koll. 😅

Åh vad irriterande att jag ändå var något på spåren men inte fortsatte åt det hållet!!

Sen förstår jag kanske inte kompensationen för det var ju extremt uppenbart att de goda hade noll koll. 😅
Håller med, kändes som att det inte var förrän efter sista lynch det började hända saker uppe i skallen på mig, jag såg inte att nån annan hade info fast man fattade att det borde vara så OCH jag trodde att habina hintade att hon var ond siare :rofl: (med meningen som Niyama lyfte fram).

Lyan var missnöjd och verkade lite ge upp samt klagade på att de inte kompenserats för att Qitis hintade och att jag råkade säga att ulvarna inte glömde käka, vilket jag inte visste att jag inte skulle säga. Var någon mer punkt med. Var inte säker på hur jag skulle lösa det men de visade för mycket missnöje, så det fick bli såhär.
Var väl även det uteblivna käket när BSF skyddade sig själv, när det inte borde funnits nåt beskydd kvar i leken. Hade vi vetat det hade vi ju valt någon annan. :) Det var ju lite därför vi föreslog ett säkert käk.

Tack alla för en jätterolig lek!!

Jag siade fio som ond siare och fick veta att hon siat Artline så jag var 99 procent säker på att Artline var ulv. Jag fick en ingivelse att jag skulle bli käk och skrev ut detta i så mkt klartext jag kunde precis innan jag rök. Mitt mest frustrerande moment i goda lyan var när du @Blacksmithfarm skrev ”flyingchange kanske visste nåt men isf skulle hon ha hintat tydligare” 😁 Jag insåg att det är mkt svårare att skriva teorier när man vet nåt, än när man inte vet nåt alls!
Du spelade sjukt bra! Det ska inte vara helt uppenbart att man vet/visste nåt, så det gjorde du riktigt snyggt. :bow:

Vid regelbrott eller LL-missar så spelar det ingen roll vilken sida det går bra för, det ska ju kompenseras ändå även om man kan ta hänsyn till hur läget i leken är och välja en kompensation som inte är så stark.

För nuvarande lek gjorde det nog ingen skillnad för utgången om jag minns rätt. Art skickade in förslag om säkert käk och valde BSF i första hand och fio i andra. Vi anade att BSF skulle vara skyddad och jag hade fio på andraplats över möjliga onda siare, så hade LL svarat att vi inte får säkert käk så hade vi bytt ut BSF och jag hade sagt att vi måste byta ut fio oavsett men inväntade svar om vi skulle få säkert käk.

Att vi fick veta vem fio siade tror jag inte hade nån påverkan alls.

Vid regelbrott eller LL-missar så spelar det ingen roll vilken sida det går bra för, det ska ju kompenseras ändå även om man kan ta hänsyn till hur läget i leken är och välja en kompensation som inte är så stark.

För nuvarande lek gjorde det nog ingen skillnad för utgången om jag minns rätt. Art skickade in förslag om säkert käk och valde BSF i första hand och fio i andra. Vi anade att BSF skulle vara skyddad och jag hade fio på andraplats över möjliga onda siare, så hade LL svarat att vi inte får säkert käk så hade vi bytt ut BSF och jag hade sagt att vi måste byta ut fio oavsett men inväntade svar om vi skulle få säkert käk.

Att vi fick veta vem fio siade tror jag inte hade nån påverkan alls.

Säkert inte men det hade varit roligare om ni hade käkat fio. 😇😄

Oavsett så tycker jag att det var kul (och nu känns det lite tomt?) men tyvärr så känner jag att det är ursvårt att spela på mobil? Hur gör ni andra?

Säkert inte men det hade varit roligare om ni hade käkat fio. 😇😄
Hade inte hänt om inte mina kollegor först slängt ut mig ur lyan 😅
Oavsett så tycker jag att det var kul (och nu känns det lite tomt?) men tyvärr så känner jag att det är ursvårt att spela på mobil? Hur gör ni andra?
Spelar mestadels från mobilen och ja, det är svårt. Jag skulle behöva ha mycket lägre aktivitet för att kunna vara med och leka, men känner att det finns krav på att jag ska ha högre aktivitet än andra så varje gång jag försöker prioritera irl framför lek blir jag misstänkt för det.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka