Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu har jag letat igenom min parsele för att få reda på vilka som har tillverkat den och hittat - ingenting.
Ni körfolk - var brukar eventuella märkningar sitta på en sele? Tilläggas ska att såväl selar som bakselar och huvudlag är tydligt märkta med storleken.
På min andra sele är märket instansat på bakselen, på mitten av remmarna som går igenom svanskappan.
Om du menar söljorna på nosremmen så är väl de till för att man ska kunna anpassa hur stor nosremmen blir över nosen på hästen, så att inte nosgrimman drar fram eller bak sidostycket, eftersom de sitter fast i varandra. Hoppas du förstog hur jag menade
Hoppas jag får fler bra svar ang. märkningen. Selarna är inköpta på Hööks, visserligen för flera år sedan, men inte brukar de sälja märkeslösa/omärkta varor? Det underliga är ju också att storleken är så noggrannt angiven på alla delar, men att jag inte kan se något varumärke någonstans. Hmmm.
Söker i lite gamla trådar här på Buke och det finns en del som har erfarenhet av dem. Jag tror att Hööks importerade en hel del selar förr och sålde dem omärkta. De verkar ha fått dålig kritik för dem och de säljer ju inte dem nu längre. Vår första sele var en sådan indisk sele (inköpt på Börjes för en billig peng) och den hade ingen märkning.
Selmakaren märker dem väl för att vara stolt kunna visa upp vem som har tillverkat dem men om de masstilvverkas för en billig peng så märks de väl inte. Nu gissar jag hej vilt men det är iallafall vad jag tror
Jag tycker oxå det låter logiskt, tillverkas det massa dåliga selar vill man gärna inte skryta att man gjort dom...
Men jag har två liknande lokselar av okänt slag, och dom varkar vara bra gjorda och bra läder... tror jag ska kika på selarna men jag tror inte jag lyckas hitta nån märkning
Under däckeln på min ITE loksele är det ett märke iaf
Kropp & Själ Hade ni varit hemma dag 1, med halsont? Det i sig är ju inget allvarligt symptom, men utifrån tidigare erfarenheter vet jag ju till 90%...
Hästmänniskan Jag tror han blir helt perfekt.
Min älskade arabvalack jag hade som yngre låter precis som ”din”. Red du för mycket i ridhuset hade du...