Marsvinets nya polare

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare LoveRindi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 849
L

LoveRindi

Är hunden! Hon (hunden) slickar svinet om öronen hela tiden när hon får! Men finns det någon risk ang. sjukdomsöverföringar från hund till marsvn?

jag tror inte att det är det..
min hund älskar att "leka" med mina marsvin..
den älsta är nu snart 3år och jag har aldrig märk att varken marsvinen eller hunden (eller katterna heller för den delen ) har "smittat" varandra med något inte ens när marsvien var sjuka..
tror inte att dom får samma sorts sjukdomar...:)

Hehe, det är ju grisöron, så dom skulle säkert va goda! :D Det är nog snarare marsvinet som skulle bitas!

Liknande trådar

Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 001
Senast: Efwa
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: Bison
·
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
834
Senast: Nepenthe
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 519
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka