Mascara utan smul

För mig funkar olika typer av 38-mascaror absolut bäst. Min favorit är Fiberwig. Jag har något oljiga ögonlock, vilket gör att både vanliga och vattenfasta mascaror löses upp. Generellt för alla mascaror är att inte använda dem för länge, både på grund av hygienskäl, men också för att de lättare börjar smula efter några månader.
 
Mascaror har kommit, mascaror har gått. Lancome, Dior, Maybelline, L'Oréal, Clarins med flera. Ingen, absolut ingen, slår Fiberwig. Inget smul, ingen svärta, inte ens när man tar bort sminket - det är bara svarta fibrer som sköljs iväg.

I Jesus, Herrens och Fiberwigs namn, amen.
 
Mascaror har kommit, mascaror har gått. Lancome, Dior, Maybelline, L'Oréal, Clarins med flera. Ingen, absolut ingen, slår Fiberwig. Inget smul, ingen svärta, inte ens när man tar bort sminket - det är bara svarta fibrer som sköljs iväg.

I Jesus, Herrens och Fiberwigs namn, amen.
Jag håller med om att den är smulfri, men jag vill ha tjockare fransar också och den tyckte jag mest bara gav långa.
 
Mascaror har kommit, mascaror har gått. Lancome, Dior, Maybelline, L'Oréal, Clarins med flera. Ingen, absolut ingen, slår Fiberwig. Inget smul, ingen svärta, inte ens när man tar bort sminket - det är bara svarta fibrer som sköljs iväg.

I Jesus, Herrens och Fiberwigs namn, amen.
Det var exakt så snapscaran funkade också. Inser att jag låter som ett gnälligt barn 😅
 
Jag håller med om att den är smulfri, men jag vill ha tjockare fransar också och den tyckte jag mest bara gav långa.

Det finns två olika. :) En för längd och en för volym. Jag använder i princip uteslutande den för volym.
 
Det var exakt så snapscaran funkade också. Inser att jag låter som ett gnälligt barn 😅
Älskar också snapscara, vet att jag hyllade den här i nån tråd 😍 köpte på mig ett lager när jag såg att den skulle utgå men det är slut. Numera färgar jag fransarna och böjer dem bara och det ser bra ut tack vare långa fransar men saknar snapscara djupt.
 
Efter tips i en tråd här på buke för några år sen köpte jag Snapscara från Maybelline, den första mascaran jag haft som inte smular och lägger sig under ögat (men bara ena ögat :cautious: ). Nu är den snart slut och jag behöver en ny, men den har ju utgått ur sortimentet :arghh:
Jag hittar inte den gamla tråden tyvärr. Så ge mig era bästa tips på smulfri mascara, bonus om den är vattenfast också! Och helst inte snordyr 😅
Jag brukar också köpa Maybelline, men så dök det upp reklam för Glamcolour på Facebook och den hade fått väldigt många positiva kommentarer så jag slog till och beställde två stycken. Nu har jag använt den i några månader och är jättenöjd. Den är lätt att måla på, sitter jättebra (även efter ett pass i stallet eller en regnig promenad med hundarna) men den är ändå jättelätt att tvätta bort. Jag brukar vara lite överkänslig om jag köper fel smink, det kliar o s v, men denna har jag inte känt av öht. Borsten är supertunn, så fransarna blir jättefina, inga klumpar el dyl. Inte ens när jag råkat somna och sovit en hel natt med mascaran har jag varit kletig under ögonen, det blir jag alltid med andra mascaror.
 
Sen jag började använda Fiberwig är jag den trogen, fattar inte att andra mascaror finns 😂 Den ger fint resultat, smular inte sitter som berget och tas bort med varmt vatten.
 
Just nu har jag Max factor false lash effect som sitter skitbra, klumpar aldrig. Likadant Loreal Million lashes sitter som en smäck.
 
För flera år sedan när jag hade ebb i plånboken men behövde en mascara hittade jag en billig på Normal. Märket verkar vara deras egen, heter the makeup library, varianten false lash mascara, och den var superbra! Inget smul, sitter som berget, och numera köper jag alltid den.
 
Måste slå ett slag för Makethemakes peptidmascara. Älskar den! Kan duscha med den utan att den fäller det minsta, så länge jag inte gnuggar samtidigt.
Den är också byggbar, så man kan få hur mycket volym man vill, samt att man får välja vilken slags borste man vill ha till.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 868
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Hittade ingen ny Sadellistan-tråd, bara nr 2 som är låst, och har sökt, och sökt, och sökt, utan att finna. ;) Jag har en...
Svar
4
· Visningar
1 098
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 572
Senast: Lavinia
·
Äldre Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
4 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp